مشهد

مخالف هتلداری هر ارگانی در مشهدمقدس هستیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمد رحیم نوروزیان عصر امروز در نشست خبری با موضوع خدمات سفر اصحاب رسانه اظهار داشت: ۲۰۰ مکان غیرمجاز اقامتی در مشهد فعال است و رویکرد اصلی ما عدم اسکان زائران در مساجد، مدارس و اماکن اقامتی دستگاه‌ها و هتل‌ها است.

فرماندار شهرستان مشهد با بیان اینکه ستاد خدمات سفر در طول سال فعال است، ادامه داد: از ۲۳ اسفند همه دستگاه‌ها نماینده‌ای در محل این ستاد مستقر هست و ستاد تا ۱۵ فروردین به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند.

نوروزیان با اشاره به اینکه در ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی بیش از ۶۰درصد تصمیمات مربوط به مشهد است، عنوان کرد: نخستین مورد پیش بینی شده تامین میوه ایام نوروز است که بر این اساس هزار و ۲۰۰ تن سیب و ۲هزار و ۴۰۰ تن پرتقال از طریق ۱۶مرکز شهرداری و ۳ مرکز فروشگاهی عمده و واحدهای صنفی عرضه می‌شوند؛ البته در صورت نیاز، این حجم تا ۱۰درصد امکان افزایش دارد.

وی تصریح کرد: همچنین ۴۰۰ تن آرد یارانه‌ای نیز برای ایام تعطیل با اولویت نانوایی‌های اطراف حرم توزیع می‌شود و ۲ نانوایی سیار هم در اطراف حرم فعال خواهند بود. در زمینه مواد غذایی نیز ۲ هزار و ۵۰۰ تن مرغ و ۱۰۰ تن گوشت قرمز نیز با قیمت مصوب در این ایام عرضه می‌شود.

وی با اشاره به فعال بودن نظارت و بازرسی‌بر عملکرد اصناف و دستگاه‌ها در ایا عید نیز گفت: در این ایام ۴۰۰ بازرس افتخاری و رسمی و ۱۵واحد نظارت بر صنوف هستند که پیش بینی می‌شود ۲۵ هزار بازدید نظارتی در این بازه توسط دستگاه‌های نظارتی از قبیل میراث فرهنگی، سازمان صنعت، راهداری، اتاق اصناف، تعزیرات و علوم پزشکی انجام شود.

معاون استاندار خراسان رضوی در توضیح ظرفیت اقامت مسافران در مشهد گفت: در مشهد ۱۱۲ هزار تخت رسمی و ۱۶۱ هزار تخت موقت وجود دارد و در کنار آن حدود ۲۰۰ مورد اماکن اقامتی غیر مجاز نیز در شهر فعال هستند که در اختیار سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌هاست.

نوروزیان با بیان اینکه رویکرد ما اصلاح این موضوع است، گفت: بیشترین سرمایه گذاری در زمینه هتل‌ها در مشهد انجام می‌شود ولی۱۶۰ اماکن اقامتی غیرمجاز در مشهد است و متاسفانه هر ارگانی هتل‌داری کرده و باید همه اینها تعطیل شود هرچند کار سختی است.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که هتل ها با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف قرارداد ببندند تا خدمات خود را با تخفیف مناسب ارائه دهند چرا که با زائرسرا و مدرسه‌های اسکان صنعت هتل‌داری را از بین می‌بریم.

فرماندار مشهد با اشاره به مراکز فعال در این ایام گفت:۳۵ بیمارستان متناسب با مشهد، ۶۱ پایگاه اورژانس، ۲۹ مرکز دیالیز، ۹۴ درمانگاه شبانه روزی و ۹۶ داروخانه و ۲ دستگاه آمبولانس در اطراف حرم در این ایام فعال هستند.

نوروزیان با بیان اینکه پایگاه های هلال احمر و امداد نجات به طور ثابت در مشهد و جاده های منتهی به مشهد مقدس در این ایام فعال هستند، تصریح کرد: شهرداری نیز اقدامات خوبی برای این ایام داشته است مثلا بیش از ۱۵۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اضافه شده است که تاثیر بسیار خوبی در روان سازی ترافیک و آلودگی هوا دارد.

وی با بیان اینکه میدان سعدی نیز بعد از ۷ سال فردا افتتاح می‌شود، گفت: در حوزه اقدامات فرهنگی ۹ نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی توسط دستگاه ها و سمن ها به همراهکارگاه‌های آموزشی شعر و نقد و کتاب در این ایام برگزار می‌شود.

فرماندار مشهد افزود: همچنین قرار است در میدان جانباز، شهدا و احمدآباد جشنواره نوروزی توسط معاونت فرهنگی شهرداری اجرا شود و در کنار آن ۳ اپلیکشن برای نیازمندی‌های بهداشتی، اطلاعات اماکن و جاذبه‌های گردشگری توسط شهرداری طراحی شده است.

نوروزیان با اشاره به آمار زائران ورودی به مشهد تا امروز گفت: در حمل و نقل جاده ای ۳۳ هزار و ۴۳۶ نفر، در حمل و نقل ریلی ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر، در حمل و نقل هوایی ۱۲ هزار۲۰۱ نفر و در حمل و نقل وسایل شخصی۳۲۹ هزار و ۷۰۰ نفر تاکنون به مشهد آمده‌اند که جمع آن ۳۹۵ هزار و ۷۵۰ نفر است که در همین روز نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش ورودی داشته‌ایم.

وی افزود: تلاش داریم با همکاری آستان قدس تا حد امکان دسترسی مردم به حرم راحت شود، در گذشته کارهدی خوبی برای زیر ساختهای شهر صورت گرفته اما کفایت و جوابگوی مشهد با سالانه ۲۵ میلیون زائر نیست.

فرماندار مشهد با بیان اینکه باید بهترین راه‌های ممکن برای دسترسی زائران تعبیه شود، گفت: در دهه آخر صفر امسال شرایط ما از سال‌های گدشته بهتر بود اما در کل قرار نیست عوارض و امکانات مشهد برای کل ایران استفاده شود و باید کل ایران سهم خود را از مشهد بپردازند.

وی در مورد بحران آب و احتمال جیره‌بندی در مشهد گفت: بارها گفته‌ام اگر در زمینه مصرف آب تنها ۷ درصد صرفه‌جویی شود، از همه بحران‌ها عبور می‌کنیم اما برآوردها نشان می‌دهد که امسال با توجه به ذخیره آب در شهرستان، به جیره بندی نمی‌رسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =

دکمه بازگشت به بالا