خراسان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد احداث بیمارستان مجهز فرهنگیان در مشهد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیمارستان مجهز فرهنگیان به زودی در مشهد احداث می‌شود.

خبرگزاری فارس: احداث بیمارستان مجهز فرهنگیان در مشهد/ هتل بزرگ فرهنگیان به بهره‌برداری می‌رسد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد حسینی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های امسال آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی در حوزه سلامت دانش‌آموزان از تاریخ 16 مهر ماه امسال اقدام به توزیع شیر رایگان نموده که در این زمینه سال گذشته خراسان رضوی رتبه نخست توزیع شیر در مدارس را به لحاظ کمی و کیفی به دست آورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت از طریق بوفه‌های مدارس خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر این طرح در 3 هزار مدرسه استان در حال اجراست که بر اساس آن مواد غذایی سالم بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

وی از احداث بیمارستان مجهز و بزرگ برای فرهنگیان خبر داد و افزود: پروژه احداث بیمارستان فرهنگیان در گذشته آغاز شده بود و 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما بنا به دلایلی این پروژه متوقف شده بود اما اکنون با اعتباراتی که دریافت شده ‌احداث این بیمارستان در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

حسینی اضافه کرد: این بیمارستان 8 هزار متر متر مربع مساحت دارد که در چهار طبقه در بولوار دانش‌آموز واقع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از بهره‌برداری هتل فرهنگیان در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: هتل فرهنگیان به زودی در بلوار فارغ‌التحصیلان مشهد به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی همچنین از مجوز واگذاری 25 هکتار زمین در گلبهار خبر داد و گفت: این مجوز برای ساخت بزرگترین دهکده ورزشی دانش آموزان شرق کشور صادر شده است.

وی عنوان کرد: این هتل هم‌اکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن 145 میلیارد ریال اعتبار از وزارت آموزش و پرورش دریافت شده است.

حسینی یادآور شد: همچنین در درمانگاه‌های فرهنگیان خدمات درمانی با بیش از 50 درصد تخفیف به همکاران ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به جوان بودن مدیران مدارس، خاطرنشان کرد: 73 درصد مدیران زیر 40 سال سن دارند که 47 درصد آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: در تابستان امسال 9 هزار دانش‌آموز زیارت اولی و در ایام محرم و صفر نیز 2700 زیارت اولی را پذیرش کرده‌ایم که این اقدام بسیار اثربخش بوده است.

حسینی با با بیان اینکه 37 درصد مدارس استان هوشمند هستند، بیان کرد: در رابطه با پژوهش  2356 اقدام پژوهشی در آموزش و پرورش استان انجام شده که 226 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از فعالیت 44 پژوهش‌سرا در استان خبر داد و افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی یک صد هزار کتاب در یک صدهزار کلاس درس معرفی شدند و 5 هزار نمایشگاه کتاب در مدارس استان برپا شد.

حسینی با بیان اینکه 32 هزار کارگروه مشارکتی با حضور اولیای دانش‌آموزان برگزار شده است، افزود: یک‌ میلیون و 500 هزار نفر از اولیا تحت پوشش آموزش‌های خانواده قرار گرفته‌اند.

وی از پوشش تحصیلی 16 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان خبر داد و اظهار داشت: این دانش‌آموزان از مقطع متوسطه بازمانده بودند که آنان را تحت پوشش قرار دادیم و از طریق این اقدام نرخ پوشش تحصیلی دوره متوسطه افزایش خوبی پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: امسال 95 درصد از مدارس ابتدایی طرح ارتقای مدیریت آموزشگاهی را اجرا کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با طرح شهاب اشاره کرد و بیان داشت: طرح شهاب طرح شناسایی استعدادهای برتر است که در حال حاضر 17 هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی تحت پوشش این طرح قرار دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا