مشهد

مدیریت ترافیک مشهد بدون همکاری شهروندان امکانپذیر نیست

گرایلی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: مدیریت ترافیک شهر مشهد بدون همکاری شهروندان با پلیس به صورت افتخاری امکانپذیر نیست.

به گزارش خبررگزاری تسنیم از مشهد مقدس حمیدرضا گرایلی در سلسله نشست‌های راه و چاه که در فرهنگسرای ترافیک مشهد برگزار شد، اظهار داشت: نباید به آمار کشته‌شدگان در تصادفات جاده‌ای بی‌تفاوت بود و باید برای کاهش آنها اقداماتی را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه اقدامات مناسبی از سوی شهرداری مشهد برای روانسازی ترافیک و کاهش تصادفات انجام شده است، خاطرنشان کرد: اما با این حال شاهد هستیم که هنوز میزان تصادفات در شهر بالا بوده که علت عمده آن رعایت نشدن قوانین و مقررات از سمت رانندگان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی تأکید کرد: علایم در معابر مختلف متناسب با آنها نصب شده و پلیس نیز نظارت کافی را در این زمینه اعمال می‌کند اما شهروندان به عنوان افرادی که از این مسیرها استفاده می‌کنند دقت لازم در این حوزه را ندارند.

گرایلی با اشاره به محدود بودن نیروی انسانی در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی، خاطرنشان کرد: در این راستا باید از ظرفیت‌های مردمی و یا همان پلیس‌های افتخاری استفاده شود تا بتوان ترافیک و تصادفات شهری را بهتر مدیریت کرد.

وی با اشاره به تلقی برخی شهروندان مبنی بر الزام پلیس‌های راهنمایی و رانندگی بر نوشتن تعداد مشخصی جریمه در روز، بیان کرد: هیچ کدام از نیروهای راهنمایی و رانندگی اعم از کادری و یا سرباز الزام به صدور تعداد مشخصی جریمه در طول یک روز نداشته و پلیس این موضوع را قانونی و شرعی ندانسته بلکه خود را همواره در کنار شهروندان می‌بیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هجده =

دکمه بازگشت به بالا