مشهد

مدیریت شهری در دو سال گذشته معادل 10 سال کار کرده است

image30337

شهردار مشهد گفت: مدیریت شهری در دو سال گذشته معادل 10 سال  کار کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی با بیان این مطلب در آیین بهره‌برداری از فاز نخست بوستان بهار که در سالن همایش‌های فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد، اظهار کرد: دو سال است از فعالیت مدیریت شهری در مشهد مقدس می‌گذرد و مدعی خدمت بدون منت و بسیجی‌وار است؛ قصد نبش قبر و کالبد شکافی نداریم و معتقدیم بیرقی را گرفته و باید بر دوش بکشیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مدیرانی کارآمد، پاک و عاشق برای خدمت به مردم در شورای اسلامی شهر و شهرداری تلاش می‌کنند، افزود: اگر بگویم در برخی سرفصل‌ها مدیریت شهری معادل 10 سال در دو سال گذشته کار کرده است، گزافه نگفتم.
افزایش دو متری سرانه فضای سبز در 2 سال گذشته
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: از سال تاسیس بلدیه در مشهد 106 سال می‌گذرد و از 104 سال قبل تاکنون 11 مترمربع سرانه فضای مشهد افزایش یافته است؛ این در حالی است که در طی دو سال گذشته 2 متر بر این سرانه افزوده شده است؛ جالب اینکه بخشی از کمربند سبز نیز در این آمار در نظر گرفته نشده است.
مرتضوی احداث پارک بهار را با وسعت 83 هکتار یکی از روش‌های افزایش سرانه فضای سبز دانست و گفت: همچنین در ساماندهی ناوگان شهری از جمله اتوبوس و تاکسی نیز کاری کارستان شده است.
وی ادامه داد: در قطار شهری نیز ظرف 2 سال معادل کل دوران و حتی بسیار بیشتر از آن کار شده است.
شهردار مشهد با اشاره به بهره‌برداری از 4.5 کیلومتر از بخش توسعه‌ای خط یک قطارشهری تا بهمن ماه سال جاری اظهار کرد: امید است اولین شهری باشیم که فرودگاهش به سیستم ریلی اتصال می‌یابد.
نصب 10هزار المان به جای احداث یک کیلومتر خط قطارشهری
مرتضوی اجرای زیرساخت‌ها را دارای اهمیت و اولویت خواند و افزود: شاید برخی خواص نمی‌دانند، یا خود را به ندانستن می‌زنند، اما کارهای بزرگی در زمینه زیرساخت‌های شهر انجام شده است.
وی تصریح کرد: برای احداث هر کیلومتر از خط قطار شهری 150 میلیارد تومان هزینه می‌‎شود که می‌توان به جای احداث هر کیلومتر خط قطار شهری، 10 هزار المان در شهر نصب کرد. ولی باید دید اساس کجاست؟
شهردار مشهد با تاکید بر حاکم بودن فرهنگ بسیجی در مدیریت شهری گفت: پروهشی در دانشگاه فردوسی صورت گرفت که نشان می‌داد رضایتمندی از فعالیت‌های این دوره مدیریت شهری بسیار زیاد است.
مرتضوی خاطرنشان کرد: البته به نقطه مطلوب نرسیدیم، اما وضعیت به نسبت گذشته بسیار تغییر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا