خراسان

مراجعه ۳۰۰۰ بیمار به مرکز ژنتیک جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در یکسال

مدیر مرکز ژنتیک جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی گفت: طبق آمار موجود، در یکسال گذشته، قریب به ۳۰۰۰ بیمار به این مرکز مراجعه نموده است.
دکتر آریانه صدر نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، در حاشیه سمینار ژنتیک و بررسی اختلالات ژنتیکی در گناباد، با بیان این مطلب اظهار کرد: خدمات تشخیص طبی قبل از تولد، مشاوره‌های قبل، بعد و حین بارداری و بیماری‌های عقب ماندگی ذهنی، سقط های مکرر، ناباروری، سرطان، دیابت و غیره در این مرکز انجام می شود. 
وی با اشاره به اینکه در استان بیشترین مراجعه‌هایی که به این مرکز انجام می شود در خصوص بیماری های عقب ماندگی ذهنی، باروری، ناباروری و سقط های مکرر است، افزود: گسترش این مرکز در بخش‌های مختلف یکی از برنامه‎هایی است که بتوانیم خدمات تخصصی بیشتری به مردم خراسان رضوی ارائه دهیم.
این فوق دکترای ژنتیک پزشکی همچنین گفت: با توجه به بافت جمعیتی که گناباد دارد و آمار بیمارانی که در مرکز داریم نیاز به برگزاری این سمینار احساس می‌شد تا راه مشاوره ژنتیک را برای مردم این شهرستان هموار شود.
صدر نبوی خاطرنشان کرد: بیماران گناباد مجبور بودند تا برای نمونه گیری جهت آزمایش ژنتیک مسافت تا مشهد را طی کنند که قرار شد در مجتمع پزشکی و پیراپزشکی جهاد دانشگاهی گناباد نمونه گیری انجام و جهت آزمایشات و مشاوره های ژنتیک به مشهد ارسال شود.
مدیر مرکز ژنتیک جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه این مرکز تنها مرکز با تعرفه دولتی در این استان است، عنوان کرد: این مرکز از سال ۱۳۸۹ اولین بیمار خود را پذیرش و تا الان مدت هفت سال است که به مردم استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا