مشهد

مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد برگزار می‌شود.
خبرگزاری فارس: مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد برگزار می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید سعید سرابی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان اظهار کرد: با توجه به اعتبارات فرهنگی در کشور، یکی از پیشنهادات معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری دو سالانه نمایشگاه کتاب و حتی سطح منطقه‌ای آن بود.

وی، یکی از دستاوردهای مهم این نمایشگاه را در طول 16 دوره برگزاری آن در سنوات گذشته، مطالبه مردمی آن دانست و تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین رخدادهای فرهنگی خراسان رضوی محسوب می‌شود به ویژه اینکه در آستانه سال 2017 یکی از مهم‌ترین طرح‌های مربوط به آن برگزاری نمایشگاه ناشران جهان اسلام است و خوشبختانه معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نگاه ویژه‌ای در برگزاری هر ساله این نمایشگاه در مشهد دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: با وجود اینکه پنجم آبان هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران – مشهد آغاز می‌شود اما مراسم افتتاحیه در قالب برگزاری برنامه تقدیر و تجلیل از ناشران برگزیده و دوازدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی در ششم آبان عملیاتی می‌شود.

سرابی از برگزاری مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران- مشهد با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان کتابخانه ملی ایران و مشاور رئیس جمهور در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این نمایشگاه حاوی آثار متنوعی است بنابراین ستاد برگزاری آن تلاش کردند از طریق تشکیل کمیته‌های مختلف به ویژه ارزیابی و نظارت به همراه اطلاع‌رسانی در بهبود کیفیت آن خدمات مختلفی را به بازدیدکنندگان ارائه کنند.

وی این نمایشگاه را دارای آثار مختلفی دانست که می‌تواند دسترسی مردم را به کتاب‌های مورد نیاز آنها راحت‌تر کند و بیان کرد: در حال حاضر هیچ کدام از دستگاه‌های مختلف خراسان رضوی به فرمول مشخصی برای  انجام تبلیغات در فضای مجازی دست نیافته‌اند اما تلاش شده اطلاع‌رسانی مناسبی با همکاری دستگاه‌های مختلف در راستای برگزاری این نمایشگاه در سطح شهر انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا این نمایشگاه در فصل تابستان برای استفاده بیشتر زائران برگزار نمی‌شود؟ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمده فروش کتاب فروشی‌ها در تابستان انجام می‌شود و برگزاری نمایشگاه کتاب و وجود 20 درصد تخفیف در هر غرفه سبب می‌شود اقتصاد کتاب فروشی‌ها دچار مشکل شود.

این مسئول در پایان همچنین پیرامون چاپ کتاب‌های 500 جلدی تاکید کرد: این امر در دنیا مرسوم است گرچه در کشور ما کمتر از 500 جلد نیز چاپ می‌شود و از آن می‌توان به یک عنوان یاد کرد که فی نفسه موضوع بدی نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یک =

دکمه بازگشت به بالا