مشهد

مراسم جشن میلاد حضرت ولی عصر(عج) در حرم امام رضا(ع)

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی از برپایی مراسم جشن میلاد حضرت ولی عصر(عج) در حرم رضوی ویژه زائران ایرانی و غیرایرانی خبر داد.

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: در شب میلاد امام مهدی(عج) مراسم احیای شب نیمه شعبان با سخنرانی مهدی ماندگاری برپا می‌شود، این مراسم بامداد جمعه ساعت یک شب در رواق امام خمینی(ره) آغاز و دعای کمیل و مناجات‌خوانی توسط امیر عارف قرائت می‌شود.

وی افزود: مراسم جشن روز میلاد حضرت ولی عصر(عج) جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۱ در رواق امام(ره) برگزار می‌شود، گروه شفق به شعرخوانی و مداحان مرتضی طاهری و حسن شالبافان به مدیحه سرایی می‌پردازند، سخنران این مراسم حجت الاسلام دکتر سعدی است.

وی با اشاره به ویژه مراسم‌‎هایی که در شبستان گرم مسجد گوهرشاد برپا می‌شود، گفت: فردا پنج‌شنبه ساعت ۱۱:۴۰ سخنرانی با موضوع “امام زمان(عج) از منظر قرآن” توسط سید علی موسوی صدر و روز پنجشنبه و جمعه هفته جاری سخنرانی با موضوع “تاریخ و زندگانی امام زمان(عج)” توسط حجت‌الاسلام اسدالله ابوالفضلیان برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با دهه مهدویت صبح امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ویژه مراسم مولودی‌خوانی، مدیحه‌سرایی و سخنرانی از ساعت ۱۰:۴۵ تا ۱۳ در رواق امام(ره) برپا شد، در این مراسم حجت الاسلام صادقی رشاد سخنرانی کرد و مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی و شعرخوانی پرداختند.

حسینی با اشاره به ویژه برنامه‌هایی که برای زائران عرب‌زبان در حرم رضوی در نظر گرفته شده است، گفت: روز پنج‌شنبه و جمعه بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا سخنرانی در رواق دارالرحمه توسط حجت‌الاسلام هاشم حسینی‌نیا برای این زائران برپا می‌شود، قرائت ادعیه و مولودی‌خوانی نیز برای این گروه از زائران درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌هایی که برای اردوزبانان در حرم رضوی تدارک دیده شده است، گفت: سخنرانی‌هایی با موضوع بیان سیره و پیام‌های تربیتی ائمه اطهار برای زائران اردوزبان در رواق کوثر و دارالرحمه ساعت ۲۰:۳۰ فردا و پس فردا برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت حضور کاروان‌های انگلیسی‌زبان در حرم رضوی برنامه جشن و سخنرانی برای این گروه از زائران برگزار خواهد شد. همچنین برای زائران آذری و ترکی‌زبان ویژه برنامه‌هایی مانند سخنرانی با موضوع فضیلت نیمه شعبان در رواق غدیر حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: برای کلیه زائران غیرایرانی برنامه‌هایی نظیر بازدید از موزه آستان قدس رضوی، کلاس‌های حرم‌شناسی و کلاس‌های آشنایی با سیره ائمه برپا می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا