مشهد

مرکز تحقیقات فیزیولوژی ورزشی در مشهد مقدس به بهره برداری می‌رسد

گلدوزیان

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: مرکز تحقیقات فیزیولوژی ورزشی با همکاری دانشگاه آزاد و هیئت پزشکی با ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات در مشهد راه اندازی شده است و تا پایان فروردین ماه جاری در مشهد شروع به کار خواهد کرد.

سید رضا گلدوزیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: بحث مکمل‌های ورزشی یکی از مهمترین مسائلی است که در باشگاه‌های ورزشی رصد می‌شود و در همین راستا 6 ماه آخر سال گذشته 62 باشگاه ورزشی در شهر مشهد پلمپ شده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات فیزیولوژی ورزشی با همکاری دانشگاه آزاد و هیئت پزشکی با 30 میلیارد ریال تجهیزات در مشهد راه اندازی شده است و تا پایان فروردین ماه جاری در مشهد شروع به کار خواهد کرد.

گلدوزیان تصریح کرد: راه اندازی مرکز سنجش مکمل‌های دارویی را خود فدراسیون برعهده گرفته و مشهد به عنوان یکی از این پایگاه‌ها فعالیت خواهد کرد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی عنوان کرد: پایگاه استعدادیابی هر روز در سالن باغبان باشی دایر است  و در نظر داریم یک پایگاه در قالب بازی برای کودکان نیز راه اندازی کنیم. در این پایگاه به خانواده‌ها اعلام می‌شود که فرزندانشان در چه ورزشی استعداد دارند و می‌توانند آینده موفقی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه آموزشی که امسال داریم، آموزش گسترده موارد ایمنی و کمک‌های اولیه به مربیان باشگاه‌ها، توسعه عضویت ورزشگاران سازمان یافته، آموزش کارمندان و ورزش ادارات در رشته‌های مختلف ورزشی، برگزاری دوره‌های مدیریت ورزشی، ماساز ورزشی، آشنایی با مکماژل‌های ورزشی و مضرات دوپینگ، ارائه امکانات رفاهی به ورزشکاران سازمان یافته و عقد قرارداد تفاهم نامه با ارگان‌ها و نهادها در زمینه ورزشی از دیگر فعالیت‌های هیئت پزشکی ورزشی در سال جاری است.

گلدوزیان در رابطه با مراکز ماساژ ورزشی بیان کرد: در شهر مشهد تنها 5مرکز ماساژ ورزشی فعالیت دارند که اسامی آنها در سایت هیئت پزشکی ثبت شده است.

وی در رابطه با آمار افراد دوپینگی در استان اظهار کرد: آزمایش هر نمونه دو پینگ دو ماه زمان می‌برد و با توجه به اینکه آخرین نمونه دوپینگ یک ماه گذشته ارسال شده در حال حاضر نمی‌توان آمار سالانه اعلام کرد، هر نمونه دوپینگ 10 سال در آزمایشگاه نگهداری می‌شود چرا که تا 10 سال با توجه به جدیدترین دستاوردهای علمی و پزشکی دنیا می‌توان مورد بررسی قرار داد و در صورتی که نمونه‌ای تایید شود حتی اگر 10 سال آینده باشد بازیکن محروم و مدال و جوایز آن پس گرفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا