خراسان

مرکز نوآوری دانشگاه پیام نور خراسان رضوی افتتاح شد

مرکز نوآوری دانشگاه پیام نور خراسان رضوی صبح امروز از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون توسعه مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس دانشگاه پیام نور افتتاح شد. 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی، علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امیدواریم با بهره مندی از ظرفیت های بالای دانشگاه پیام نور، از جمله گستردگی مراکز در سراسر کشور و همچنین حضور ۴ هزار عضو هیئت علمی و دانشجویان مشتاق و با انگیزه بتوانیم روند رو به رشد ارتقاء جایگاه فناورانه در کشور را ادامه دهیم.
وی با اشاره به ارتقاء جایگاه نوآوری جمهوری اسلامی ایران در جهان گفت: در سال ۲۰۱۵ ما رتبه ۱۲۵ را داشتیم و این جایگاه تا سال ۲۰۱۷، ارتقاء ۳۶ پله ای را تجربه کرده است و ما امیدواریم با بهره مندی از ظرفیت های بالای دانشگاه پیام نور، از جمله گستردگی مراکز در سراسر کشور و همچنین حضور ۴ هزار عضو هیئت علمی و دانشجویان مشتاق و با انگیزه بتوانیم این روند رو به رشد را ادامه دهیم.
دکتر رستمی، رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به انجام ۲۲۵ مورد فعالیت کارآفرینی در این دانشگاه، از اقدامات ارزشمند دولت یازدهم در حوزه کارآفرینی و حمایت از اقتصاد دانش بنیان تقدیر کرد.
وی تصریح کرد: مهمترین مشکل کشور در بحث کارآفرینی و اشتغال است و دانشگاه پیام نور با حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، بیش از پیش در فرآیند تبدیل دانائی به دارائی تلاش می کند و افتتاح این مراکز و همچنین ثبت ۳۹ شرکت دانش بنیان در دانشگاه پیام نور، تنها بخش کوچکی از آن است.
رئیس دانشگاه پیام نور همچنین ضمن اعلام خبر انعقاد تفاهم نامه ۱۵ میلیارد ریالی این دانشگاه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جریان این مراسم، به انجام ۲۲۵ مورد فعالیت کارآفرینی در سال گذشته در پیام نور اشاره کرد و افزود: کمک های دولت و سازمان هایی همچون معاونت علمی و فناوری می تواند در سرعت بخشیدن به بحث کارآفرینی و اشتغال در کشور مؤثر واقع شود.
 دکتر محمد علی داوریار، رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نیز افزود: به لطف خدا و با مدیریت شایسته دکتر رستمی ابوسعیدی امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش های ارزنده هیات ییسه و معاونین پرتلاش دانشگاه در حوزه کارافرینی و نوآوری هستیم.
 وی افزود: فضایی به مساحت ۳۰۰ متر مربع در دانشگاه به منظور فعالیت شرکت های نوآور دراختیار قرار داده شده است و مطمین هستیم در سال آینده شاهد خروجی‌های بسیار مطلوبی از فعالان عرصه نوآوری در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی خواهیم بود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا