ورزش

مرگ هادی نوروزی جزو موارد نادر از نظر پزشکی بود

1443971934518_hamidreza dastjerdi -14.JPG

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، نوروزی را ورزشکاری سالم و بی‌حاشیه معرفی کرد. او معتقد است که مرگ این بازیکن پرسپولیس از نادرترین‌ اتفاق‌ها از نظر علم پزشکی بوده است.

محمد تقی خانی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی کشور در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه گیلان، در خصوص اینکه برخی ورزشکاران به دلیل سکته قلبی جان خود را از دست می‌دهند، اظهار کرد: فدراسیون پزشکی ورزشی در آغاز هر فصل ورزشی، ورزشکاران را مورد چکاب و بررسی دقیق قرار می دهد تا کوچکترین مشکلات ورزشکاران را کشف و درمان کند، کلیه ورزشکاران حرفه ای و نیمه حرفه ای باید گواهی نامه و شناسنامه سلامت داشته باشند.

وی با اشاره به درگذشت مرحوم هادی نوروزی کاپیتان محبوب باشگاه پرسپولیس، افزود: گزارش مکتوبی از دلیل درگذشت مرحوم هادی نوروزی از سوی فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس برای ما ارسال نشده است، اما مرگ ناگهانی دلایل متعددی می تواند داشته باشد که مرگ این جوان ورزشکارمان از این دسته است.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی کشور با اشاره به اظهارات همسر هادی نوروزی درخصوص مرگ این ورزشکار، تصریح کرد: مرگ مرحوم نوروزی سکته قلبی و مرگ در خواب بوده است، وقتی وی به بیمارستان انتقال داده شد هیچگونه علایم حیاتی نداشت.

تقی خانی با اشاره به مصرف مواد نیروزا و داروهای استروئیدی در باشگاه های ورزشی، متذکر شد: برخی شیادان باشگاه های ورزشی را به مکانی برای پهن کردن دام برای جوانان تبدیل کرده اند، جوانان باید نسبت به مضرات مصرف مواد نیروزا آگاهی داشته باشند و گول وعده های دروغین شیادان را نخورند.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: در ورزشکارانی که سالم هستند و هیچ گونه سابقه مصرف مواد نیروزا یا استروئیدهای آنابولیک و … را ندارند جزو موارد نادر از نظر علم پزشکی هستند که مرحوم نوروزی از آن دسته بودند.

وی با بیان اینکه برخی افراد مرگ ناگهانی ورزشکاران را بدون هیچ اطلاعاتی به مصرف مواد نیروزا یا استروئیدهای آنابولیک ارتباط می دهند و به شایعات دروغین دامن می زنند، گفت: با شناختی که از مرحوم نوروزی دارم، ایشان ورزشکاری سالم، با اخلاق و بی‌حاشیه بود که متأسفانه فوت او به دلیل مرگ ناگهانی رخ داد که می تواند برای هر انسانی به هر دلیلی اتفاق بیفتد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی کشور با اشاره به اینکه چکاب و بررسی پیش از آغاز فصل هادی نوروزی هیچگونه مشکلی مبنی بر ناراحتی قلبی ایشان نداشت، یادآور شد: اکو و نوار قلب او هم مبنی بر سلامت کامل جسمی ایشان داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا