مشهد

مزایده‌‌ برون‌سپاری نمایشگاه بین‌المللی مشهد به‌طور شفاف برگزار شد

نمایشگاه مشهد

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: مزایده‌‌ برون‌سپاری نمایشگاه بین‌المللی مشهد در راستای برگزاری نمایشگاه‌ها توسط بخش خصوصی به‌طور شفاف و با نظارت دستگاه‌های نظارتی ذی‌ربط انجام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد‌مقدس، احسان ارکانی عصر امروز در نشستی خبری که در محل دفتر مدیریت نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان مجموعه‌ای است که اسماَ متعلق به شهرداری اما در کلان متعلق به کل مردم مشهد و استان است که علاوه بر آن میزبان و پذیرای غرفه‌داران، متخصصان و شرکت‌کنندگان از جای‌جای مختلف کشور  و سایر کشورها به تناسب موضوع نمایشگاه‌ها هستیم.

وی افزود: این امر نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه نمایشگاه بین‌المللی مشهد پایتخت معنوی ایران است که به‌عنوان یک قطب در منطقه شرق کشور خودنمایی می‌کند. 

مدیر‌عامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی یک صنعت نوپا در کشور ما است، گفت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد از حدود ۲۰ سال پیش ایجاد شده و به‌تدریج پیشرفت وگسترش داشته که امروز به یک مرکز پرمخاطب برای همه اقشار تبدیل شده و در سال با نمایشگاه‌های موضوعی متفاوت شاهد حضور افراد در سنین مختلف هستیم. 

ارکانی تصریح کرد: در سال گذشته جمعیتی حدود ۲ میلیون ۶۵۰ هزار نفر بازدید کننده داشتیم که ۵۲ عنوان نمایشگاهی با حضور ۴۲۱۹ نفر غرفه‌دار در ۱۸۲ هزار ۷۹۲ متر مربع متراژ مفید مورد استفاده برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برای کسب جایگاه بهتر و عالی باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد، ادامه داد: در این راستا باید تلاش کنیم به‌جز مدت زمان فاصله لازم بین نمایشگاه‌ها، در طول سال روز خالی در نمایشگاه نداشته باشیم عناوین نمایشگاهی را افزایش دهیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد افزود: در سال گذشته موضوعات نمایشگاهی جدیدی در مشهد تعریف کردیم و نخستین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری که پیش از این در مشهد نداشتیم را برپا کرده و چندی پیش دومین دوره آن نیز برگزار شد.

ارکانی خاطرنشان کرد: همچنین نمایشگاه «خانواده ایرانی، خانه ایرانی و تولید ایرانی» با هدف ترویج اقتصاد مقاومتی و ارائه دستاوردهای داخلی کشور برگزار شد تا گام مطلوبی در راستای خرید و مصرف کالای داخلی و حمایت از تولیدکنندگان ملی برداریم. 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های دیگری نظیر شیرینی و شکلات، ماشین‌آلات، شهر هوشمند و غیره گفت: این تنوع موضوعی پربارتر شدن تقویم سالانه ما و ارتقای جایگاه نمایشگاه بین المللی مشهد را به همراه دارد. 

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد تصریح کرد: هدف‌گذاری نمایشگاه، کمک به توسعه صادرات، افزایش بازارها و بازاریابی بوده و در کنار موارد مذکور، درآمدزایی برای شهرداری هم داشته باشد که در راستای توسعه و عمران شهر و خدمت بیشتر به مردم مصرف می‌شود.

ارکانی ادامه داد: در سال ۹۵ براساس گزارش حسابرس رسمی شهرداری مشهد سود خالص ما نسبت به سال ۹۴، ۳۲ درصد رشد داشت که این امر باتوجه به رکود حاکم بر فضای اقتصادی و صنعتی بر کشور و مساعدت‌های ویژه ما به تولیدکنندگان، در سطح کلان سبب افزایش سود ما و شرکت‌کنندگان شد و هردوطرف از این مشارکت جمعی منفعت بردیم. 

وی درباره برنامه‌های آتی نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: برگزاری نمایشگاه خدمات شهری و محیط‌زیست با حضور شهرداران مختلف استان خراسان رضوی و سازمان‌های مربوطه شهرداری‌ها را در برنامه داریم. 

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد افزود: در راستای تفاهمی که با نمایشگاه بین المللی کرمان داشته‌ایم نمایشگاهی از توانمندی استان کرمان در مشهد برگزار می‌شود که این تفاهم امری دو طرفه است و به صورت ۳متقابل و با بهره‌گیری از ظرفیت اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و غیره نمایشگاهی از توانمندی‌های استان خراسان رضوی نیز در محل نمایشگاه بین‌المللی کرمان برگزار می‌کنیم که امیدواریم ظرفیت جدیدی از قِبل این دو نمایشگاه بدست بیاوریم. 

ارکانی درباره رقم درآمدهای حاصله از نمایشگاه بین‌المللی مشهد در سال ۹۵ گفت:  درآمد کل نمایشگاه بین‌المللی مشهد در سال گذشته، که شامل درآمد نمایشگاه و برگزار کننده می‌شود، ۱۸ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان بوده است که از این رقم ۱۲ میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان سهم نمایشگاه بوده است. 

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ برگزاری نمایشگاه برون سپاری شده و بخش خصوصی برگزار کننده نمایشگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: در این زمینه اعتراضاتی مطرح بود مبنی بر اینکه برون‌سپاری رقابتی مطلوب‌تر است و نباید فضای انحصاری داشته باشد که باتوجه به این مطالبات سعی شد فضا تعدیل پیدا کرده و چارچوب‌ها و ضوابط‌های قانونی رعایت شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد تصریح کرد: در سال ۹۲ که نخستین دوره برون‌سپاری بود مزایده‌ای در این ارتباط برگزار نشده بود بنابراین در دوره جدید تصمیم بر این شد که فرآیند قانونی و کارشناسی طی شود و نهایتاَ به‌طور شفاف و واضح مزایده‌ای با نظارت دستگاه‌های نظارتی ذی‌ربط برگزار کردیم. 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 3 =

دکمه بازگشت به بالا