خراسان

مسائل بانکی مهم‌ترین مشکل تجار خراسانی در تاجیکستان و ترکمنستان است

راضیه علیرضایی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مسائل بانکی از مهم‌ترین مشکلات تجار خراسان رضوی در تاجیکستان و ترکمنستان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس راضیه علیرضایی عصر امروز در دومین میز کشوری همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران با تاجیکستان و ترکمنستان که در هتل درویشی برگزار شد، اظهار داشت: ایران کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان را به عنوان شریک تجاری خود می‌داند و سرمایه‌گذاری‌های مشترک و امنیت سرمایه‌گذاری از رویکردهای اصلی ما در این زمینه است.

وی با اشاره به برخی نگرانی‌هایی که تجار ایرانی در مورد ارتباط با ترکمنستان و تاجیکستان انتقال داده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از این مشکلات در حوزه بانکی و ارز بوده و امید می‌رود برای حل این معضلات جلساتی با بانک‌ها نیز برگزار شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی مسائل کنسولی و موضوعات مربوط به حمل و نقل را از دیگر موضوعات مهم در ارتباطات میان ایران و ترکمنستان و تاجیکستان دانست و بیان کرد: امنیت سرمایه‌گذاری با توجه به پوشش‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری در این ۲ کشور و تقویت فرآیندهای گمرکی از موضوعاتی هستند که باید به آنها رسیدگی شود تا بخشی از مشکلات تجار ایران رفع شود.

علیرضایی با بیان اینکه فرآیندهای گمرکی در این ۲ کشور به اندازه‌ای که باید پیشرفت نداشته است، تصریح کرد: تعرفه‌های ترجیحی در این بین دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و برای بهبود مراوادت پیشنهاد برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در این کشورها را داریم.

وی با بیان اینکه ایران برای فعالیت‌های مرز لطف آباد به مقصد لطف آباد و بندرعباس تسهیلات حمل و نقل ریلی قرار داده است، تصریح کرد: این فرآیند و تخفیفات می‌تواند تأثیرات زیادی  برای توسعه تجارت به همراه داشته باشد زیرا رقم ۱۰ الی ۱۵ درصد به نسبت میزان بالایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − یک =

دکمه بازگشت به بالا