مشهد

مسابقات کشوری “قرآن، عترت و نماز” دانش‌آموزی در مشهد برگزار می‌شود

قرآن

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: سی‌وچهارمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان به میزبانی مشهد مقدس از تاریخ ۲۵ تیرماه تا ۱ مرداد ۹۵ برگزار می‌شود.

علی مهدوی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، درباره برگزاری سی‌وچهارمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان اظهار داشت: چهارمین جلسه هماهنگی ستاد برنامه ریزی برگزاری این مسابقات در مشهد مقدس، ظهر امروز با حضور اعضای این ستاد و نمایندگانی از آستان قدس رضوی، اوقاف، فرماندهی انتظامی، اداره ارشاد، شهرداری و استانداری برگزار شد که انتظارات و نکات خود را مطرح کردند و به نام قرآن متحد شدند تا شاهد اجرای مسابقاتی شایسته باشیم.

وی افزود: این مسابقات از تاریخ 25 تیرماه لغایت 1 مرداد ماه با شرکت 1000 نفر دانش‌آموز دختر و پسر از سراسر کشور، 120 مربی و 40 داور در دوره 4 روزه برگزار می‌شود.

مهدوی‌خواه با اشاره به اینکه شعار مسابقات نیز براساس شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» انتخاب شده است گفت: رویکرد اصلی ما در مسابقات امسال، مردمی‌کردن و تکریم زائران قرآنی است به طوری که نگاه ما به دانش آموزان قبل اینکه به عنوان شرکت‌کننده مسابقات باشد، از دیدگاه زائر علی بی موسی الرضا (ع) است و برنامه‌های زیارتی برای تقویت بعد زیارت محوری و مردمی مسابقات از بدو ورود دانش آموزان به مشهد مقدس انجام می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌رضوی درباره موضوعات مسابقات تصریح کرد: این مسابقات در 5 رشته تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و احکام نماز برای سه پایه تحصیلی مقطع متوسطه دوم برگزار می‌شود.

وی درباره کاهش تعداد شرکت‌کنندگان امسال این مسابقات نسبت به سال گذشته گفت: این دوره از مسابقات برای مقطع متوسطه اول مرحله کشوری ندارد و این مسئله دلیل کاهش تعداد شرکت‌کنندگان است که براساس شرایط سنی این مقطع از دانش آموزان و مسائل مربوط به دوری از خانواده‌‌ها و بحث مالی این تصمیم گرفته شده است.

مهدوی‌خواه افزود: مسابقات در روزهای 26 و 27 تیرماه برای پسران و 30 و 31 تیرماه برای دختران در 10 فضای برگزاری و فعالیت 8 کمیته اجرایی انجام می‌شود و همچنین در بخش فوق برنامه، بازدید دانش آموزان از اماکن تاریخی و فرهنگی را در برنامه داریم.

وی با اشاره به برگزاری رژه دانش آموزان در پیشگاه قرآن کریم و تمثال امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری گفت: بر خلاف سال‌های گذشته که این رژه در محل اردوگاه اسکان دانش آموزان برگزار می‌شد امسال این برنامه در تاریخ 25 تیرماه برای پسران و 29 تیر ماه برای دختران در عرصه میدان شهدا با حضور خانواده شهدا و عموم مردم برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تصریح کرد: مراسم اختتامیه و اهدای لوح سپاس و جوایز به نفرات اول در روز 28 تیرماه برای پسران و یکم مرداد برای دختران در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا