خراسان

مشهد، تربت‌جام و قوچان به “فرمانداری ویژه” ارتقاء می‌یابند/ فعال‌‌سازی “خانه سمن‌سرا” در خراسان‌رضوی

سید جواد حسینی

معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: به‌زودی در کنارخانه احزاب ، خانه تشکل‌های غیردولتی استان با عنوان “خانه سمن‌سرا” فعال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید جواد حسینی ظهر امروز در نخستین نشست‌خبری خود درباره تغییر فرماندار مشهد اظهار داشت: 5 ماه مانده به انتخابات جابه‌جایی در حوزه فرمانداران نداریم، البته اگر در ارزیابی عملکردها ضرورتی ایجاب کند، تغییر و تحول خواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر دو فرماندار خوشاب و نیشابور به صورت سرپرستی اداره و قبل از انتخابات تعیین تکلیف می‌شوند، ضمن اینکه سه فرمانداری تربت جام، قوچان و مشهد نیز به فرمانداری ویژه ارتقاء پیدا می‌کنند. بعداز تقسیمات کشوری  6 بخش به شهرستان و 13 دهستان به بخش و 25 روستا به شهر تبدیل می‌شوند که در وزارت کشور در دست بررسی است.

معاون استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: در حوزه سیاسی انتصاب فرمانداران با رویکرد شایسته سالاری، مدیریت کارآمد، شفاف و پاسخگو و پرهیز از افراط و تفریط، قانونمداری، اخلاق‌گرایی و پرهیز از عوام‌زدگی و دارابودن شرایط ایثارگری در دولت یازدهم انجام شده و 50 درصد افرادی که منصوب شده‌اند به نوعی وابسته به خانواده ایثارگران هستند که در این راستا شاهد رشد 20 درصدی حضور ایثارگران نسبت به دولت دهم هستیم.

وی با بیان اینکه کارخانه سنگان‌خواف، فولادنیشابور و 470 طرح اقتصادی در استان مراحل پایانی کار خود را طی می‌کنند، عنوان کرد: خراسان‌رضوی 7 درصد واحدهای صنعتی، 8 درصد اشتغال کشور را با 6 درصد سرمایه‌گذاری به خود اختصاص داده است به طوری‌که 200 هزار نفر در بخش صنعت استان با سرمایه 10 هزار میلیارد تومانی مشغول به فعالیت هستند.

حسینی با بیان اینکه در سال 94 در مقایسه با سال گذشته در استان میزان سرقت‌های مهم دو رتبه و شرارت‌ها 9 رتبه و آمار تجاوز به عنف 9 رتبه کاهش داشته است، عنوان کرد: در بعد امنیتی امروز نسبت به سال 92‌، طول جاده‌های مرزی 20 درصد افزایش دارد به طوریکه 17.5 کیلومتر جاده مرزی با 50 میلیارد ریال اعتبار ایجاد شده ضمن اینکه انسداد مرز با سیم‌های تیغه‌دار با اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون‌ریال را دارای رشد 18 درصدی داشته است.

معاون سیاسی استانداری خراسان‌رضوی افزود: رویکرد استان در تامین امنیت مرزها با وجود 834 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و ترکمنستان بسیار جدی است. خراسان‌رضوی 7 شهر مرزی با 900 هزار نفر جمعیت دارد که در این راستا چهارمین استان مرزی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: 235 مرکز آموزش عالی و 302 هزار دانشجو و چند 100هزار تبعه خارجی، به‌اندازه 8 استان جمعیت دانش‌آموزی‌، نمایندگی‌ها و کنسولگری‌های خارجی داشته است. از این رو خراسان‌رضوی توانسته امنیت را فراهم کند.

حسینی با بیان اینکه به‌زودی در کنار خانه احزاب، خانه تشکل‌های غیردولتی استان با عنوان “خانه سمن‌سرا” فعال می‌شود اظهار داشت: توجه به احزاب و فعالیت‌های سیاسی مبنای عمل دولت و مسئولان استان است به‌همین منظور نخستین خانه احزاب در استان شکل گرفته تا شاهد افزایش تعامل و همگرایی این جریان‌ها در بحث منافع ملی باشیم. در حال حاضر 110 تشکل سیاسی مختلف در استان وجود دارد که 54 مورد آن دارای مجوز رسمی هستند که از این تعداد 27 حزب اصلاح‌طلب، 23 مورد اصولگرا و 5 حزب اعتدالی دارای مجوز است.

معاون سیاسی استانداری خراسان‌رضوی گفت: 72 درصد مردم استان نگاه سیاسی دولت را عامل تقویت و ارتقاء موقعیت ایران در جهان می‌دانند که نشان‌دهنده  عملکرد موفق دولت در این عرصه است.

حسینی با بیان اینکه توسعه سمن‌ها یکی از رویکردهای اصلی دولت در جلب مشارکت مردمی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 846 سمن در استان فعال است که نسبت به سال 92 این رقم رشد 15 درصد داشته و از سال 94 تا‌کنون 55 سمن جدید به این تعداد افزوده شده است. در حال حاضر سمن‌ها در  17 قلمرو شامل علمی، کشاورزی، تحیکم خانواده، عمران و آبادانی، گردشگری و محیط‌زیست و بشردوستانه و آسیب‌های اجتماعی، امور جوانان، ورزشی و زیرساختی فعال هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا