مشهد

مشهدمقدس|صدور پروانه‌های ساختمانی هوشمند دست دلال‌ها را کوتاه کرده است

معاون شهردار مشهدمقدس گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی هوشمند دست دلال‌ها را کوتاه کرده است.

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس در رابطه با هوشمندسازی صدور پروانه‌های ساختمانی مشهد اظهار داشت: همه دغدغه ما این بوده که در بحث صدور پروانه بتوانیم فرآیندها را کوتاه کرده و سرعت را به همان میزان بالا ببریم.

وی افزود: یکی از مواردی که در بالا رفتن سرعت مهم بوده، بحث خودکارسازی پروانه‌ها است؛ محدودیتی که در این مورد وجود دارد این است که خواسته‌های مالک در مورد طبقات اضافی و استفاده از ظرفیت‌های مربوط به طرح‌های تفصیلی، قابلیت چانه‌زنی در هیئت‌های فنی داشته باشد. اما این رفت و برگشت‌ها قاعدتا سبب اتلاف وقت می‌شود و بستگی به توان هیات فنی و رویکرد آنها ممکن بود که پاسخگویی در هر منطقه متفاوت باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بیان کرد: بنابراین این موضوع سبب نگرانی در مدیریت شهری بود که نهایتا قرار بر آن شد که زیردستی واحدی برای مناطق تهیه شود و آن را به سمت مسیر سیستمی شدن حرکت کند. این امر می‌تواند سبب بالا رفتن سرعت کار شود و فرد با وارد شدن به سایت (ایساپ) از تمامی جزئیات مطلع می‌شود.

حسین‌نژاد تاکید کرد: در گذشته، به علت شناور بودن درخواست مراجعین، فرآیند طولانی و شهروندان از حقوق خود مطلع نمی‌شدند؛ اما با شیوه ‌نامه جدید و سیستمی شدن فرآیند، شهروند می‌ داند که حقوقش براساس طرح و خارج از ضابطه طرح چقدر است و در مجموع چند طبقه می‌‌تواند بسازد که اجرای آن، پای واسطهها را نیز کوتاه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در مسیر سیستمی شدن فرآیندها نیازمند همکاری همه حوزه‌ها به ویژه فاوا هستیم، تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا در کوتاه کردن فرآیندهای اخذ پروانه ساختمانی گام مهمی برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا