مشهد

مشهد|۳۸ صادرکننده نمونه خراسان رضوی تجلیل شدند

مشهد|38 صادرکننده نمونه خراسان رضوی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، راضیه علیرضایی ‌چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از صادرکنندگان خراسان رضوی اظهار داشت: امسال در ترکیب صادرکنندگانی که در استان مورد تجلیل قرار گرفتند شاهد تغییر و نوآوری بودیم و صنعتگران خبره و همچنین نسل‌های جدید صنعتگران نیز مورد تجلیل قرار گرفته و در مجموع، ۵ صادرکننده نمونه ملی و ۳۳ صادرکننده نمونه استانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی ادامه داد: سیاست‌های جدیدی در حوزه صادرات استان طی ۴ سال گذشته لحاظ شده و براساس آن برخی از بخش‌های جدید مانند بخش معدن مورد توجه ویژه قرار گرفتند. به نحوی که  در مجموع سرمایه گذاری در حوزه صنایع معدنی استان از ۲۹۵ میلیارد تومان در سال ۹۲ به سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسید.

علیرضایی ادامه داد: طی چهار سال گذشته با برنامه ریزی بر روی صنایع معدنی مانند سنگ آهن، مس، سیلیس در خراسان رضوی موفق به ایجاد تحول در این بخش‌ها شدیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین مزیت‌های منطقه‌ای در راستای تمرکززدایی از مرکز استان مورد توجه قرار گرفتند و برخی واحدهای تولیدی در شهرستان‌های خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار گرفتند. همچنین اعتقاد داریم بنگاه‌های اقتصادی باید شبکه فروش و حمایت از کالای خود را در کشورهای هدف صادراتی ایجاد کنند.

محمدحسین روشنک، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار داشت: صادرکنندگان خراسان رضوی مشکلاتی مانند عدم برخورداری از مزیت گشایش اعتبارات ال. سی و عدم برخورداری از صندوق ضمانت صادرات دارند که باید برای آنها تمهیدی اندیشیده شود.

روشنک گفت: از سوی دیگر براساس قانون، صادرکنندگان از پرداخت مالیات معاف هستند اما شاهد مالیات بر ارزش افزوده هستیم و باید پرسید چرا باید مالیات بر ارزش افزوده از کالای صادراتی گرفته شود به این تضمین که ۲ سال بعد پول پرداختی در این بخش را دوباره به صادرکننده برگردانند؟

وی ادامه داد: تمام این مسائل وقتی دست به دست هم می‌دهد سبب می‌شود صادرکننده توان رقابتی‌اش کاهش پیدا کند؛ صادرات محور توسعه اقتصادی و اشتغال است اما این مسئله به درستی نهادینه سازی نشده است.

روشنک عنوان کرد: ارزش صادرات استان در سال جاری ۱۷ درصد افزایش داشته است و امیدواریم شاهد روند افزایش آن در ماه‌های منتهی به پایان سال باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا