مشهد

مشهد به عنوان یک شهر علاوه بر پایتخت فرهنگی یک شهر بین المللی است

معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: در سال 2017 مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب شده است و این انتخاب فرصتی فراهم می‌آورد تا بتوان ویژگی های مشهد مقدس را به دنیا معرفی کنیم.

خبرگزاری فارس: مشهد به عنوان یک شهر علاوه بر پایتخت فرهنگی یک شهر بین المللی است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از دفتر ارتباطات رسانه‌ای مشهد 2017، محمود صادقی در نشست تحلیلی پیرامون بررسی فرصت‌ها و تهدید های مشهد 2017 به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی گفت: در اجلاس آیسسکو، مشهد بعنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017 انتخاب شد. علاوه بر مشهد دو شهر امان در اردن، سنار در سودان به عنوان پایتخت‌های عربی وآفریقایی فرهنگ جهان اسلام معرفی شده‌اند.

وی افزود: در گذشته در کشورهای مختلفی این رویداد برگزار شده و در سال 2017 مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب شده است و این انتخاب فرصتی فراهم می‌آورد تا بتوان ویژگی های مشهد مقدس را به دنیا معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: مشهد به عنوان یک شهر علاوه بر پایتخت فرهنگی یک شهر بین المللی است. در بیان علت این مهم در درجه اول می‌توان به وجود بارگاه مطهر امام هشتم(ع) اشاره کرد که محبوب همه شیعیان و مورد احترام همه مسلمانان است. علاوه بر آن جمعیت حدود سه میلیون نفر و حضور میلیون‌ها زائر در این شهر و امکانات مناسب همچون فرودگاه و هتل و مراکز گردشگری نیز می‌توان اشاره کرد.

وی در تشریح برخی امکانات شهر مشهد گفت: وجود مراکز اقامتی و تفریحی و گردشگری و بهره‌مندی از جاذبه‌های متنوع فرهنگی، تاریخی و طبیعی از موقعیت ممتاز  شهر مشهد از نظر جاذبه‌های گردشگری در سطح  استانداردهای جهانی خبر می‌دهد. فرودگاه مشهد با جابجایی8 میلیون مسافر و قرار گیری در کریدور آسیانه مرکزی و میانه و دارا بودن حدود 10 کنسولگری خارجی و دفتر بین المللی  را می‌توان از دیگر ویژگیهای  شهر مشهد عنوان کرد.

صادقی با بیان اینکه در فرودگاه مشهد روادید فرودگاهی به صورت 24 ساعته تا 45 روزه برای گردشگران صادر می‌شود، خاطر نشان کرد: مشهد یک شهر بین المللی است و می توان از فرصت پایتخت فرهنگ اسلامی برای بهبود کیفیت امکانات و خدمات با تلاش و کوشش دست اندرکاران و مشارکت مردم استفاده بهینه شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از معرفی رویداد مشهد 2017 به رسانه‌ها مربوط می شود که بتوانند این مناسبت را معرفی کنند، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی دارند که درین مدت 11 ماه باقیمانده بتوانند این رویداد را در بخش بین المللی معرفی کنند.

معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشوراظهار کرد: دیپلماسی عمومی و معرفی ظرفیت‌ها و گفتگوی بین المللی یکی از فرصت‌های رسانه‌های گروهی خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا