مشهد

مشهد بیشترین مصرف برق را در بین کلان‌شهرهای کشور دارد

مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: امروز مشهد بیشترین مصرف برق را در بین کلان‌شهرهای کشور دارد و تا سال 1404 مصرف برق این شهر با دو برابر افزایش به 2 هزار و 800 مگاوات می‌رسد.
خبرگزاری فارس: مشهد بیشترین مصرف برق را در بین کلان‌شهرهای کشور دارد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن متولی‌زاده ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از تونل انرژی هسته مرکزی شهر مشهد اظهار کرد: خدمت به شهر مشهد مورد توجه همه مسئولان و شهروندان است زیرا خدمت به این کلان‌شهر خدمت به همه مردم ایران اسلامی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: امروز مشهد بیشترین مصرف برق را در بین کلانشهرهای کشور دارد و تا سال 1404 مصرف برق این شهر با دو برابر افزایش به 2 هزار و 800 مگاوات می‌رسد.

متولی‌زاده افزود: برای تأمین برق متقاضیان جدید شبکه‌های فعلی ما پاسخگو نیستند و برای احداث یک خط جدید برای هر کیلومتر خط هوایی باید 350 میلیون تومان هزینه شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: امروز 10 کیلومتر تونل انرژی در مناطق مختلف شهر مشهد به بهره‌برداری رسیده اما آنها با یکدیگر ارتباط ندارند و با همکاری شهرداری مشهد ما شروع به اتصال این خطوط کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: برای تأمین برق میدان شهدا پست 132 کیلو ولت در این محل احداث می‌شود.

متولی‌زاده گفت: هزینه هر کیلومتر تونل انرژی حدود 4 میلیارد تومان است اما با توانمندی مدیران شهرداری مشهد برای احداث هر کیلومتر از این 3 کیلومتر نزدیک به 3 میلیارد تومان هزینه شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا