مشهد

مشهد| “حذف بیمه‌شدگان” از بیمه سلامت صحت ندارد/ محدودیتی در حمایت از بیماران خاص نداریم

مشهد| "حذف بیمه‌شدگان" از بیمه سلامت صحت ندارد/ محدودیتی در حمایت از بیماران خاص نداریم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، طاهر موهبتی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: پرداختی‌های سازمان بیمه سلامت ایران در داروخانه‌ها به‌روز بوده و در معوقات سال ۹۶، تنها ماه اسفند را بدهکار هستیم و در سال ۹۷ هم به‌روز هستیم و تا پایان خرداد ماه پرداخت شده است؛ همچنین در بخش دانشگاهی تنها ۳ ماه آخر سال ۹۶ را بدهکار هستیم و در سال ۹۷ نیز طبق سیاست‌های جدید به‌روز بودیم.

وی افزود: ۷۰ درصد پرداختی‌ها بدون ارائه سند بوده که این عدد در بخش خصوصی ۶۰ درصد بوده و تمامی پرداختی‌های بخش‌های دولتی و خصوصی از ابتدای سال ۹۷ منظم و به‌روز شده‌ است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه از مجموع پرداختی‌ها ۲۵۳ میلیارد تومان به خراسان رضوی پرداخت شده خاطرنشان کرد: از این میزان ۱۸۰ میلیارد تومان آن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۷۳ میلیارد تومان مابقی به سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی پرداخت شده است.

موهبتی تصریح کرد: جمعیت تحت پوشش رایگان ۴۰ میلیون و معادل ۸۵ درصد کل بیمه‌شدگان هستند که ۳۴ میلیون در بیمه سلامت و ۱۱ میلیون در بیمه همگانی هستند که از این میزان ۲۲٫۵ میلیون نفر از آن‌ها روستائیان و ۶ میلیون نفر مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند.

وی تاکید کرد: در وضعیت دارویی کمبودهایی وجود دارد، اما اگر وضعیت نقدینگی درست شود مشکلات موجود برطرف می‌شود، گرچه همین مشکلات و محدودیت‌ها خللی در ارائه خدمت شایسته سازمان بیمه سلامت ایران در حوزه سلامت وارد نکرده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه روزانه ۲۶ هزار بیمه‌شده پذیرش می‌شوند، بیان کرد: خدمات به‌صورت مستمر ارائه می‌شود و خبر حذف بیمه‌شدگان از سازمان بیمه سلامت ایران صحت ندارد و این خبر تکذیب می‌شود و اگر هم موردی مشاهده شده انصراف فرد بیمه‌شده بوده که تصمیم داشته تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار بگیرد.

موهبتی گفت: ۴ داروی تالاسمی و ۳ داروی MS که باید از پوشش حذف می‌شد حذف نشد و با تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نباید مشکلات بحران‌ها و بار مالی داروها بر روی دوش بیمار تحمیل شود.

وی تاکید کرد: حذف دفترچه در ۶۰۵ بیمارستان دولتی کشور عملیاتی شده و به دنبال الکترونیکی‌کردن اسناد پزشکی هستیم که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از ۳ ماه آینده آغاز می‌شود و هم‌اکنون طرح آزمایشی آن در استان اصفهان به عنوان استان پایلوت در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: در قانون ماده ۳۵ بحث ادغام بیمه‌ها آمد که تصویب هم شد اما اجرابی نشد و تا زمانی گه بخشی نگری نشود ادغام نمی‌شود.

موهبتی ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در زمینه سقف حمایتی از بیماران خاص، گفت: هیچ محدودیتی در سقف حمایت از بیماران خاص نداریم و تمامی هزینه‌های بیماران خاص همچون سرطان، تالاسمی، MS و غیره مورد تایید سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرد و اخبار منتشر شده در این زمینه را تکذیب می‌کنیم و سقف‌ها تنها در برخی اقلام دارویی و خدمات درمانی بوده که از ۳۰ تا ۹۰ درصد است و هزینه‌ها پس از دریافت اسناد و مدارک پزشکی در کمترین زمان ممکن واریز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا