مشهد

مشهد دوست داشتنی در نوروز هم برپا شود

رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: بهتر است نمایشگاه مشهد دوست داشتنی در عید نوروز هم در مشهد برپا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس علیرضا رشیدیان ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی اظهار داشت: در نظام اداری امروزی و در عصر ارتباطات با توجه به آثاری که مسائل بر یکدیگر دارند وجود پیوست فرهنگی و اجتماعی برای هر پروژه‌ای از ضروریات است.

رشیدیان با بیان اینکه دفاع مقدس سبب شد که موضوع پدافند غیرعامل مورد توجه ویژه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تهاجم فرهنگی  جنگ نرم نیز باید جدی گرفته شده و با توجه به هویت فرهنگی انقلاب اسلامی وجود پیوست فرهنگی اهمیت زیادی داشته اما باید در نظر گرفت که این پیوست نباید سبب به وجود آمدن تأخیر و کندی در اجرای طرح‌ها شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برای تثبیت مشهد ۲۰۱۷ و اینکه این عنوان تنها به یک سال محدود نباشد باید اقدامات فرهنگی را در دستور کار قرار داد، اظهار داشت: در ایام عید نوروز حدود ۸ میلیون زائر وارد مشهد می‌شوند که از این فرصت می‌توان برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی مشهد استفاده کرده و برپایی نمایشگاه مشهد دوست داشتنی در این زمان نیز می‌تواند بسیار کمک دهنده باشد.

سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب اسلامی تمام طرح‌ها باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در پیوست فرهنگی و اجتماعی کارکرد هر طرح مورد سنجش قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در صحبت‌های خود به الزام وجود پیوست فرهنگی زیاد اشاره داشته‌اند اما متأسفانه این مهم تا کنون مظلوم واقع شده که اگر در همان زمان اجرایی می‌شد چه بسا بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا