مشهد

مشهد| طرح جامع گردشگری خراسان رضوی اجرایی می‌شود

گردشگری خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، ابوالفضل مکرمی‌فر صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی با بهره‌برداران و مدیران تأسیسات گردشگری خراسان رضوی اظهار داشت: هم اکنون آمار اقامتی هتل و مهمان پذیران استان ۹۲۹ واحد با ظرفیت بیش از ۹۰ هزار تخت و در بخش خانه مسافرها ۵۸۶ با ظرفیت ۲۶ هزار و ۶۹۵ تخت واحد است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد دفاتر خدمات مسافرتی ۳۲۱ دفتر در استان است ادامه داد: از این تعداد ۲۷۱ دفتر در مشهد و ۶۰ دفتر در شهرستان‌ها فعالیت دارند.

مکرمی‌فر بیان کرد: تعداد مجموع واحدهای پذیرایی ۱۵۸ مورد است که ۹۴ مورد میان راهی و ۱۰ مورد سفره خانه‌های سنتی هستند.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال اشکال در تخت‌های استان ۴۶ درصد و هم اکنون ۲۰  تا ۳۰ درصد برآورد شده است افزود: میزان ورود گردشگران در سال ۲۳ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۹۳ نفر است، از این تعداد ۱۳ میلیون و ۶۶۶ هزار نفر با وسایل شخصی، فردوگاه و راه آهن بیش از ۵ میلیون و از طریق جاده ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر پذیرای گردشگر در شهرستان هستیم.

مکرمی‌فر با اعلام این که اشتغال از طریق این صنعت ۳۵ هزار و ۷۷۹ نفر در شهرستان مشهد است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما پیاده‌سازی طرح جامع گردشگری استان است که می‌تواند چراغ راه استان در راستای اشتغال و توسعه باشد.

وی به وجود ۲ چالش در میراث فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: نخستین چالش تحت پوشش قرار گرفتن اتحادیه هتلداران و انجمن دفاتر خدمات توسط سازمان میراث فرهنگی است.

وی اظهار داشت: مالیات ارزش افزوده دیگر چالش روبه‌روی گردشگری استان است که به دلیل رکود کسب و کار نیازمند تجدید نظر از سوی مسئولان است.

وی با بیان این که توازن در بخش ساخت واحدهای اقامتی مشهد وجود ندارد، تصریح کرد:با توجه به این که صنعت اقامت قبل از صنعتی بوددن حرفه تلقی می شوداما متأسفانه اقامت از حرفه خود خارج شده است.

مکرمی‌فر گفت: ورود خانه‌مسافرها و دیگر ارگان‌ها به حوزه اقامت منجر به حرفه‌ای نبودن صنعت اقامت در شهر شده است و باید در چهارچوب شیوه نامه تنظیم شده فعالیت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا