ورزش

مشهد مسابقات ورزش‌های دانشگاهی می‌شود

رئیس هیئت ورزش‌های دانشگاهی خراسان رضوی از میزبانی مشهد در نیمه نخست سال 95 برای برگزاری مسابقات ورزش‌های دانشگاهی خبر داد.

خبرگزاری فارس: مشهد میزبان مسابقات ورزش‌های دانشگاهی می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا طاهری ظهر امروز در ششمین گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش دانشگاه‌های استان‌های سراسر کشور در سالن اجتماعات سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی اظهار کرد: نخستین هیئت استانی در کشور در بخش ورزش‌های دانشجویی توسط خراسان رضوی تشکیل شد که انتخابات و فعالیت‌های آموزشی خود را به سرعت و با کیفیت مطلوب انجام داد.

رئیس هیئت ورزش‌های دانشگاهی خراسان رضوی افزود: برگزاری سمینارهای تخصصی، میزبانی مسابقات ورزش‌های دانشگاهی در نیمه نخست سال آینده، انتخابات هیئت‌های شهرستانی و مشارکت در سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان در دانشگاه فردوسی از جمله اقداماتی است که توسط هیئت ورزش‌های دانشگاهی خراسان رضوی انجام می‌شود.

وی در ارتباط با ارائه پیشنهاداتی برای بهبود شرایط ورزش‌های دانشگاهی بیان کرد: نیاز ورزش دانشگاهی به یک چشم‌انداز تعیین شده، ارج نهادن به موفقیت‌ها و کارکردهای هیئت‌ها، برنامه‌ریزی در راستای جلب مدیران برای رشد ورزش دانشگاهی در کشور، تقویت هیئت رئیسه هیئت‌های استانی، تمرکز بر کیفیت‌گرایی در ورزش دانشگاهی، تغییر رویکرد از ورزش دانشجویی به ورزش دانشگاهی، استفاده از مربیان دانشگاهی و فراهم کردن بستر مناسب برای درآمدزایی و بازاریابی ورزش در راستای توسعه آن از جمله مهم‌ترین پیشنهادات این بخش محسوب می‌شود.

در ادامه این گردهمایی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر گسترش کیفیت‌گرایی در هیئت‌های ورزشی بیان کرد: با توجه به اینکه هیئت‌های ورزشی به شکل ویژه ورزش قهرمانی را دنبال می‌کنند بنابراین انتظار همه مسئولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی از آنها در راستای ارتقای ورزش دانشگاهی بیشتر است.

محمد کافی، ورزش دانشگاهی را اولویت جامعه دانشگاهی دانست و یادآور شد: برگزاری مسابقات ورزشی در دانشگاه‌های خراسان رضوی همزمان با آغاز دهه فجر به منظور ارتقای سلامت جسمانی و ترویج فرهنگ ورزش ویژه دانشجویان است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا