مشهد

مشهد| کارخانه آساک دوچرخ قوچان برای احیاء به افراد علاقمند واگذار شود

دوچرخه

علی حبیبی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قوچان با اشاره به آخرین وضعیت دو  واحد صنعتی دوچرخه‌سازی و کاشی طوس این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر، شهرستان قوچان دارای ۷۲ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال است و متاسفانه ۲۳ واحد صنعتی غیرفعال نیز داریم که علت تعطیلی اغلب آنها، مشکلات مربوط به مسائل مدیریتی و بازاریابی است. 

حبیبی‌کیا با اشاره به مشکلات کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان بیان داشت: کارخانه دوچرخه‌سازی طی سال‌های گذشته، روند نزولی در تولیدات داشته اما به لحاظ زیرساخت‌ها، این واحد صنعتی دارای شرایط مناسب است و به همین دلیل مسئولان شهرستان و وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام تلاش خود را برای پیگیری و رفع مشکلات این واحد صنعتی داشته و دارند.

وی با تائید اینکه در گذشته تسهیلاتی به مالک خصوصی این واحد صنعتی برای راه‌اندازی مجدد آن پرداخت شده تصریح کرد: این تسهیلات با پیگیری‌های مسئولان شهرستان و در جهت حمایت  از این کارخانه و خرید تجهیزات پرداخت شده بود، قسمتی از این تجهیزات هم خریداری و به محل کارخانه منتقل شد اما الباقی محموله‌ها به دلیل مشکلات خود مالک در گمرگ ماند و عملاً هیچ اتفاقی در این واحد صنعتی روی نداد؛ حتی بخشی از تجهیزات خریداری شده را کارگران بجای طلب خود برداشته‌اند.

رئیس اداره صنعت و معدن قوچان اظهار داشت: آخرین اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی مجدد برای دریافت تسهیلات ۷ میلیارد تومانی و معرفی مالک کارخانه به بانک عامل بوده و اکنون باید مدیر کارخانه پیگیری جدی داشته باشد تا ضوابط مورد نظر بانک را اجرا و تسهیلات را دریافت کند.

حبیبی‌کیا خاطرنشان کرد:  این موضوع که تسهیلات باید با نظارت دادستانی و مسئولان شهرستان به مدیر کارخانه پرداخت شود خوب است اما بهترین حالت برای کارخانه تعطیل‌شده آساک دوچرخ این شهرستان واگذاری آن به افراد علاقه‌مند و دارای منابع مالی کافی است.

وی درباره آخرین وضعیت کارخانه کاشی طوس نیز افزود: این واحد صنعتی نیز به دلیل اینکه واحد زیان‌ده معرفی شده  تسهیلات به آن تعلق نمی‌گیرد و باید شرایطی برای آن فراهم کرد که از این حالت خارج‌ شود؛ متاسفانه در کارخانه کاشی، به دلیل انباشته شدن مشکلات سبب شده امروز به نقطه‌ای برسد که کارگران ادامه همراهی و فعالیت نداشته و مدیریت هم توان جدی نشان ندهد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان یادآور شد: رکود صنعت ساختمان و برخی مسائل و مشکلات بین‌المللی در سطح کشورهای منطقه برای صادرات از علت‌های عمده مشکلات این کارخانه بوده و  این واحد صنعتی حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بدهی به دستگاه‌های خدماتی برق و گاز دارد که طی توافق‌های انجام‌شده به‌صورت اقساط پرداخت خواهد شد.

حبیبی‌کیا در ادامه با بیان اینکه مدیر مجموعه کاشی برخلاف مدیریت کارخانه دوچرخه‌سازی علاقه‌مند به فعالیت و کار است  بیان داشت: متأسفانه مشکلاتی در مسیر به وجود آمده که شرایط فعلی را رقم‌ زده اما امیدواریم  با جذب سرمایه‌گذار جدید و افزایش سرمایه از طریق دریافت تسهیلات ۶٫۵ میلیارد تومانی مصوب شده برای این واحد صنعتی تا سال آینده شاهد شروع به کار مجدد آن باشیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا