مشهد

مشکلات مشهد در حوزه سلامت بیانگر کوتاهی‌های وزارت بهداشت است

تخت بیمارستانی

عمار خسروجردی در یادداشتی نوشت: مشکلات دیرینه مشهد در حوزه بهداشت و سلامت بیانگر کوتاهی وزارت بهداشت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، عمار خسروجردی تحلیل‌گر مسائل سیاسی و فرهنگی یادداشتی را با محوریت سخنان اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد در اختیار خبرگزاری تسنیم خراسان‌رضوی قرار داده است. متن این یادداشت به شرح زیر است:

اظهارات وزیر محترم بهداشت در افتتاحیه شورای شهر سبب پدید آمدن حاشیه‌هایی شد که نیاز به روشنگری برای اطلاع مردم عزیزمان را واجب نمود. البته انتظار می‌رفت با پایان تبلیغات انتخاباتی رفتار اعضای محترم دولت سنجیده‌تر و در راستای عمل به وعده‌های داده شده به مردم باشد.

امروز مردم عزیزمان منتظر هستند برنامه‌های اعلام شده در انتخابات اجرایی شود، به‌ویژه در بخش بهداشت، درمان و سلامت که نقایص مشهود و ملموس آن هر روز سبب جان باختن تعداد زیادی از هموطنان می‌شود و نظام سلامت کشور اگر شبانه روز همت و جدیت خود را برای رفع این معضلات به کار ببندد، باز هم وقت کم می‌آورند و اگر قرار باشد مشغول بازی‌های سیاسی و سیاسی‌کاری شوند و از حوزه تخصصی و فنی کارشناسی فاصله بگیرند، تبعات آن با سلامت و جان مردم بازی خواهد کرد.

آستان قدس رضوی براساس ماموریت‌ها و افق‌های بلندی که برای خدمت به زائران و مجاوران برای خود ترسیم کرده، برخلاف نظر وزیر محترم بهداشت از گذشته تا به امروز گستره وسیعی از خدمات درمانی، علمی، فرهنگی، تبلیغی وغیره را تعریف و اجرا کرده که در دوره جدید این خدمات وسعت و شدت بی‌نظیری به خود گرفته و با اعتماد مردم و کمک نخبگان وارد عرصه جدیدی شده که بیانگر ظرفیت‌های مورد غفلت واقع شده از طرف ساختارهای دولتی است.

توسعه مفهوم خادم و مخدوم در دوره جدید سبب شده زمینه حضور نخبگان، متخصصان عاشق و دلباخته حضرت رضا(ع) در حوزه‌های متنوعی از خدمات ویژه آستان قدس رضوی فراهم آید. در تعجب هستم وزیر محترم بهداشت که خود ریشه در این دیار دارند چگونه متوجه بیمارستان فوق تخصصی رضوی که جزو افتخارات حوزه سلامت کشور است نشده باشند یا اینکه خدمات مجموعه درمانی دارالشفاء را نشنیده باشند.

و از این اعجاب برانگیزتر این است که وجود موقوفه بزرگی همچون بیمارستان امام رضا(ع) یا بیمارستان منتصریه که در اختیار وزارت بهداشت هستند را ندانند. به هر حال سخنان ایشان در افتتاحیه شورای شهر مشهد زیبنده وزیری که اهل این دیار نیز است نبود.

لازم به ذکر است مشکلات مردم فقط در حوزه سلامت و درمان در مشهد مقدس که سالانه شاهد حضور میلیونی زایران علی بن موسی الرضا علیه السلام است بیانگر کوتاهی های دیرینه این وزارت خانه به امر زیارت و مجاوران حضرت رضا(ع) است. البته تمام این کمبودها در حالی است که بخش زیادی از بودجه کشور در قالب طرح تحول نظام سلامت در کشور هزینه شده و هنوز خاطره رفتار زشت وزیر محترم بهداشت در برنامه ثریا در برابر انتقادات به حق به این طرح از اذهان مردم فراموش نشده است.

و امروز انتظار می رود پس از سپری شدن یک دوره چهارساله از حضور ایشان در این وزارت خانه و آغاز دوره جدید شاهد اجرایی‌شدن برنامه‌ها و وعده‌های انتخاباتی ایشان باشیم نه فرافکنی این وظایف به دیگر نهادها. باید به ایشان متذکر شد وزارت بهداشت و درمان یک وزارت خانه علمی، تخصص و کارشناسی است نه یک وزارتخانه سیاسی و تبلیغاتی.

از ابتدای انقلاب تاکنون تمام وزرایی که که در این سمت بوده‌اند براساس این شان و جایگاه به درستی از ورود به کارزارهای سیاسی و دعواهای بی‌پایان قدرت پرهیز کرده‌اند بنابراین شایسته است ایشان نیز بر همان رویه باشند و از ورود این‌چنینی به حاشیه‌ها پرهیز کنند. امروز محرومین و مستضعفین در سراسر کشور به ویژه دربخش بهداشت و درمان و سلامت دارای مشکلات جدی هستند.

از ایشان به عنوان وزیری که دارای سابقه عضویت در جهاد سازندگی هستند توقع این است که به جای برخورد سیاسی با مسائل مردم، تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکلات توده‌های محروم و مستضعف را سرلوحه کار خود قرار دهند و تلاش کنند که چالش‌های طرح تحول نظام سلامت را برطرف نمایند تا تبدیل به بحران‌های جدی مانند خطر ورشکستگی بیمه‌ها نشود.

و در آخر به اعضای محترم شورای شهر مشهد هم که منتخبان مردم مشهد هم هستند متذکر می‌شویم کارهای بر زمین مانده این شهر مقدس فراوان هستند و بدون همراهی و همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها نمی‌توان در حل مشکلات مردم موفق بود اینکه عده‌ای تصمیم گرفته‌اند دعواهای سیاسی را به شهر مشهد بکشانند تا خود منتفع شوند هیچ مشکلی از شهر ما حل نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا