خراسان

مصرف ۱۱ میلیارد متر مکعب گاز در استان خراسان‌رضوی در سال ۹۴

حبیب صادقی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در شش ماهه اول ۹۴ روزانه ۲۵ میلیون مترمکعب و در شش ماهه دوم ۹۴، ۳۶ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف مورد مصرف قرار گرفته است.

حبیب‌الله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در سال گذشته به‌طور میانگین و با توجه به تفاوت مصرف در فصول سرد و گرم سال، در شش ماهه اول روزانه 25 میلیون مترمکعب و در شش ماهه دوم 36 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف مورد مصرف قرار گرفته است.

وی افزود: از مجموع 11 میلیارد متر مکعب گاز مصرفی استان در سال 94، میزان چهار میلیارد و 500 میلیون متر مکعب در بخش خانگی و عمومی استفاده شده که این رقم با توجه به میزان افزایش 75000 مشترک در سال گذشته، از تراز صرفه جویی مطلوبی برخوردار است.

صادقی با اشاره به سهم 19 درصدی صنایع فولاد، سیمان و سایر صنایع از مصرف گاز طبیعی استان، گفت: این شرکت در ادامه سیاست‌های حمایتی خود از محیط‌زیست در سال گذشته، شاهد مصرف 6 درصدی گاز طبیعی در حوزه حمل و نقل ”CNG» بوده است.

صادقی همچنین به مصرف 34 درصدی گاز طبیعی توسط 9 نیروگاه خراسان‌رضوی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش تحویل گاز به بخش نیروگاهی، علاوه بر کاهش آلودگی هوا سبب توسعه صنعت و شکوفایی چرخه اقتصادی استان می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا