خراسان

معدن فیروزه خراسان رضوی مرکز “ژئوتوریسم” می‌شود

معدن فیروزه

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: هم‌اکنون درخواست مجوز ژئوتوریسم برای معدن فیروزه خراسان رضوی داده شده و توسط مراجع ذیصلاح در دست بررسی است.

رضا شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: تنها معدن فیروزه‌ای که در استان خراسان رضوی وجود دارد قابلیت این را دارد که به عنوان ژئوتوریسم فعالیت داشته باشد.

وی بیان کرد: تقاضای دریافت مجوز ژئوتورسیم معدن فیروزه نیشابور نیز داده شده که این موضوع هم اکنون در دست بررسی است و علاوه بر این برای افزایش برداشت از این معدن نیز اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نحوه اداره تنها معدن فیروزه استان را به صورت تعاونی اعلام کرد و افزود: هم اکنون مجوز برداشت تا سقف ۴۰ تن برای معدن صادر شده که بهره‌برداران می‌توانند تا حدودی از حد مجاز نیز بیشتر برداشت داشته باشند و به همین علت میزان برداشت گاها تا ۴۵ تن نیز می‌رسد.

شجاعی خاطرنشان کرد: تعاونی مربوط به این معدن بیش از ۳۵۰ عضو دارد که اکثر آنها هم بومی هستند و فروش محصولات آنها نیز به صورت مزایده‌ای انجام می‌شود و برای بهبود وضعیت این معدن در دستور کار قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا