گردشگری

معرفی برج سلمان فارسی

borjweb

برج اداری تجاری سلمان در یکی از بهترین مناطق دومین کلانشهر ایران مشهد به بهره برداری رسید این برج در زمینی به مساحت ۱۰۳۰۰ متر مربع وبازیر بنای ۶۳۰۰۰ متر مربع ودر هجده طبقه   که طبقات (منفی یک ،همکف ،اول ،دوم ، سوم) مختص فضاهای تجاری ودفاتر اداری آن در دوازده طبقه از برج گرفته اند.
برج تجاری سلمان به عنوان یک بنای چند عملکردی که مقیاس فعالیت آن به حوزه شهر مقدس مشهد و فراتر از آن مربوط می شود ، یکی از پروژه های ویژه خاص وعظیم شهر مقدس مشهد می باشد.
این پروژه در یکی از بهترین مناطق غرب شهر مشهد (تقاطع خیابان راهنمایی وسلمان فارسی ) در زمینی چهار ممر قرار گرفته است ،و از ظرفیت های مناسب شهری بهره می برد.

این ظرفیت ها به طور خلاصه به این شرح است:
۱- مسیر تجاری پر رفت و آمد سه راه راهنمایی تا میدان فردوسی
۲- همجواری با پارک خطی قره خان که باتوجه ویژه شهرداری ، تبدیل به فضای مناسب برای حضور شهروندان گردیده است.
۳- تعریض پیاده رو و افزایش حضور مراجعین وعابرین در خیابان راهنمایی که به جرأت می توان گفت از اولین تجربیات تعریض پیاده رو وکاهش سطح سواره رو می باشد.
۴- افزایش رفت وآمد وایجاد تقاضا بر ظرفیت برای فعالیت های تجاری – اقتصادی در خیابان سلمان فارسی

borjweb2

واحدهای تجاری
۳۷۰ واحد تجاری برج سلمان در طبقات منفی یک – همکف  – اول – دوم و سوم قرار گرفته اند . تنوع ابعاد و مساحت واحد ها ونیز موقعیت های قرارگیری آن ها به گونه ای است که مشاغل مختلف را برآورده می سازد .
طبقات تجاری دارای راهرو های عریض وچشم انداز مشرف به وید مرکزی – دارای تنوع در آرایش ومعماری بدنه – مجهز به ۱۸ دستگاه  آسانسور( اعم از نفر بر – حمل بار  )  –   پله های  برقی – سیستم های مدرن اعلام واطفاء حریق – دوربین های مدار بسته وسیستم های پیشرفته حرارتی وبرودتی می باشد .

واحدهای اداری
واحدهای اداری در مساحت های متنوع ( ۲۹ متر تا  ۱۲۷ متر ) در طبقات چهارم تا یازدهم قرار دارند . این واحدها از معماری برجسته ای برخوردار بوده وعمدتاً پارتیشن بندی داخلی آن ها بصورت اپن آفیس است . در طراحی تعدادی از واحدها بهره برداری ۲ مدیریتی از یک واحد  پیش بینی شده است . آپارتمان های اداری مجهز به کلیه امکانات لازم می باشند برای دسترسی به طبقات اداری دسترسی های متعددی پیش بینی شده ومسیر عبور آن ها در مواقع مورد نیاز   می تواند مستقل از طبقات تجاری برج می باشد.

رستوران ها
طبقه ۱۱ و ۱۲ برج برای یک رستوران با شکوه و در شان منطقه در نظر گرفته شده است و بزودی راه اندازی خواهد شد و در مورد کافی شاپ نیز هم اکنون در کنار وید اصلی در طبقه -۱ دایر می باشد

parking3

پارکینگ ها
با توجه به وضعیت خیابان های اطراف برج سلمان ، ضروری ترین موضوع حل مشکل پارکینگ  می باشد . ما برای حل این موضوع از ابتدا تدابیر لازم را اتخاذ کرده ایم وبه این جهت ۵ طبقه را با مساحتی معادل ۱۸۳۰۰ متر مربع ( سرپوشیده ورو باز) به پارکینگ اختصاص داده ایم . مجموعه ظرفیت پارکینگ ها ی سلمان ۵۲۰ عدد خودرو می باشد . به این ترتیب خریداران واحدها نه تنها دغدغه ای جهت پارک خودرو خویش را ندارند بلکه ظرفیتی از پارکینگ ها در اختیار مشتریان هم قرار خواهد گرفت .

salman-tower5

انبار ها
به منظور رفع نیاز واحدهای تجاری ۱۷۰ باب انباری در مساحت های مختلف ودر طبقات منفی یک و دو و سه پیش بینی شده است .   

مسجد و پنت هاس
به منظور اقامه فریضه نماز ونیز برگزاری مراسمات ملی ومذهبی بنای مجلل مسجد  جهت آقایان وبانوان ( اعم از غرفه داران ومراجعین ) وبا پیش بینی وضوخانه وسرویس های اختصاصی وسایر امکانات مورد نیاز طراحی شده است .پروژه از نما ومعماری ویژه ای برخوردار بوده ودارای مدرن ترین سیستم های حفاظتی ، سرمایشی وگرمایشی ، اطفاء حریق ، پلکان برقی ،آسانسور های نفر بر وآسانسورهای حمل بار می باشد.
ورودی اصلی برج از تقاطع خیابان راهنمایی و سلمان فارسی وورودی مستقل اداری از خیابان راهنمایی می باشد.
ضمناً ورودی فرعی از شرق پروژه خیابان بخارایی جهت دسترسی کارکنان وخدمات در نظرگرفته شده است .   

از ویژگی های معماری برج سلمان می توان به نمای زیبا و مدرن آن اشاره کرد که در دید اولیه تنها چیزیست که به چشم می خورد. سازه ای منحصر به فرد با استاندارد های نوین معماری دارد که طراحان امنیت بالایی را در برابر زلزله و مصرف بهینه انرژی در نظر گرفته اند. یکی از ویژگی های بروز و پیشرفته برج، دسترسی های مستقل از طبقات اداری و تجاری به بیرون و داخل پروژه است.

نورگیری مجموعه نسبت به سطح اشغال آن به دلیل وجود سطح شیبدار در نما بی نظیر و وصف نشدنیست. دیواره های پایینی سنگ تراورتن و نمای اصلی کامپوزیت و شیشه در نظر گرفته شده است. دارای آسانسور های اکسپز شیشه ای (پانوراما) و یک پد فرود بالگرد (امداد، VIP ، تفریحی) می باشد.

آدرس برج سلمان مشهد : خیابان راهنمایی، چهار راه سلمان، برج تجاری اداری سلمان مشهد

  borj-salman2

منبع : دانشنامه مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 19 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا