مشهد

معرفی و بررسی گزینه های شهردار مشهد از هفته آینده

 ۱۵-۷-۳۱-۱۵۲۸۵۵۱
 

دبیر منتخبان شورای شهر مشهد گفت: در حال حاضر براساس مکانیزمی که به تایید شورای منتخبان رسیده، قرار بر این است که منتخبان پیشنهادهای خود را برای انتخاب شهردار براساس شاخص‌هایی که تعریف شده و مورد اتفاق نظر است، از هفته آینده اعلام کنند. همچنین جریان‌های اجتماعی و مجموعه‌های صنفی و اجتماعی نیز از طریق کانال مخاطبان می‌توانند پیشنهاداتشان را برای انتخاب شهردار مطرح کنند. «محمدرضا حیدری» در گفت و گو با ایسنا تصریح کرد: اطلاعات و داده‌های کاندیداهای پیشنهادی برای شهردار را تکمیل می‌کنیم و پس از‌آن یک کمیته منتخب، براساس شاخص‌ها، افرادی که به عنوان شهردار کاندیدا شده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهد و در نهایت ۱۰ نفر برگزیده می‌شوند. حیدری افزود: در مرحله دوم، این ۱۰ نفر برای اینکه برنامه‌های خودشان را درباره اداره شهر ارائه کنند، دعوت می‌شوند و در یک جلسه گفت و گوی رودررو با منتخبان شورا به سوالات چالشی پاسخ می‌دهند و پس از آن منتخبان در یک فرآیند یک ماهه که پیش‌بینی شده به بحث و تبادل نظر می پردازند تا به سه گزینه نهایی برسند و در نهایت شهردار از بین آن‌ها انتخاب می شود. وی درباره اینکه آیا شهردار مشهد بومی یا غیر بومی خواهد بود، عنوان کرد: در شاخص‌ها به اینکه شهردار بومی باشد وزن داده‌ایم، اما در عین حال همه چهره‌های بومی و غیر بومی می‌توانند در این الگو خودشان را مطرح کنند. وی افزود: در بحث اطلاع‌رسانی خبری توصیه می‌کنیم که رسانه‌ها براساس گمانه‌زنی‌ها خبر تولید نکنند به دلیل اینکه این موضوعات موجب یکسری تعارضات در فضای مدیریتی می‌شود که در حال حاضر نیز تا حدودی با آن‌ها مواجه شده‌ایم.
حق نداریم با آزمون و خطا شهر را اداره کنیم
حیدری در ادامه با اشاره به برنامه ها و رویکردهای شورای پنجم اظهار کرد: با توجه به فرصت کوتاه و محدودیت منابعی که داریم، حق نداریم با آزمون و خطا شهر را اداره کنیم و حتما باید براساس یک نگاه عالمانه این مدیریت صورت بگیرد تا هزینه کمتری را به مردم تحمیل کنیم.
 وی افزود: با یک عزم جدی می‌گوییم که نگاه منتخبان شورای شهر مشهد در کارها، عالمانه، کارشناسی و خردمندانه خواهد بود، اما لازمه این نگاه این است که حتما بدنه‌های علمی در کنار ما باشند. سخنگوی منتخبان شورای شهر مشهد عنوان کرد: شورای پنجم هفت کارگروه تخصصی متشکل از اعضای شورا و چهره‌های نخبه سازمان‌دهی کرده است که هر کدام مرتبط با تخصص‌های لازم در کارگروه‌ها فعالیت می‌کنند. حیدری خاطرنشان کرد: کار این کارگروه‌ها آغاز شده و قصدمان این است که در این بازه دو ماهه به کمک شورا بیایند و حول سه محور شناخت وضع موجود در هر حوزه، احصاء چالش‌ها و تدوین برنامه و اولویت‌های شورای پنجم به ما کمک کنند تا در ۱۴ مرداد ماه با یک برنامه کاملا منسجم و کامل وارد کار شویم و بتوانیم بخشی از انتظارات مردم را برآورده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + پنج =

دکمه بازگشت به بالا