موفقیت

معرفی کتاب بابا لنگ دراز نوشته جین وبستر

معرفی کتاب بابا لنگ دراز نوشته جین وبستر | رمان | پیشنهاد کتاب کتابیسم

بابا لنگ دراز اثر ماندگار و مشهور جین وبستر نویسنده‌ی آمریکایی است. بابا لنگ دراز را اکثرا به خاطر انیمیشن‌ها، فیلم‌ها یا تئاترهایی که با اقتباس از این کتاب ساخته شده‌اند به خاطر می‌آورند. خصوصا در ایران انیمیشن‌ ژاپنی بابا لنگ دراز سال‌هاست که از تلویزیون پخش می‌شود و شخصیت جذاب و بامزه‌ی جودی ابوت برای همه آشنا و خاطره‌انگیز است. هر چند کتاب بابا لنگ دراز در واقع برای دختران جوان نوشته شده است، امروزه اغلب در زمره ادبیات کودک طبقه‌بندی می‌شود.

جین وبستر مسئله حقوق زن و جایگاه زنان در جامعه را بسیار مهم می‌داند. زنان و دختران جوان به طورکلی محور اصلی در آثار این نویسنده هستند. در بابا لنگ دراز هم با جودی ابوت در حالی همراه می‌شویم که شخصیتش رشد می‌کند و تثبیت می‌شود و عقاید اخلاقی و اجتماعی‌اش شکل می‌گیرند. او رفته رفته آثار پختگی و استقلال فکری در رفتارش را به نمایش می‌گذارد.

معرفی کتاب بابا لنگ دراز نوشته جین وبستر | رمان | پیشنهاد کتاب کتابیسم

رمان بابالنگ دراز در سبک نامه‌نگاری نوشته شده است. جروشا ابوت که تا هفده سالگی در نوانخانه جان گریر زندگی کرده است ناگهان موقعیت این را پیدا می‌کند که به کالج برود و درس بخواند، او این موقعیت را مدیون مرد نیکوکاری است که ترجیح می‌دهد ناشناس بماند. او تمام هزینه‌های تحصیل جودی را متقبل شده است و جودی باید در طی این دوران برای او نامه بنویسد و او را از وضعیت خود مطلع کند.

جودی شوخ طبع و بشاش است و این باعث می‌شود که نامه‌های او هیچ شباهتی به گزارش وضعیت تحصیلی نداشته باشد. او از همه چیز برای بابا لنگ دراز –نامی که او برای حامی‌اش انتخاب کرده است- می‌نویسد و او را در جریان تمام اتفاقاتی که در کالج می‌افتد و ملاقات‌هایی که با آدم‌های مختلف می‌کند قرار می‌دهد. جودی سعی می‌کند بابا لنگ دراز را ترغیب به نوشتن نامه برای خودش کند، یا او را ببیند یا حداقل بفهمد که او کیست اما این آشنایی تا پایان کتاب اتفاق نمی‌افتد. پایان کتاب قرار است سورپرایز ویژه‌ای برای خواننده باشد، اما به شرط اینکه قبل از کتاب انیمه را کامل ندیده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا