مشهد

ممنوعیت رانندگی مردان برای سرویس دختران در مشهد

۱۶۴۹۳۲

با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد صدور مجوز توسط سازمان تاکسیرانی برای رانندگان مرد در تمام مقاطع تحصیلی دختران و ممنوعیت صدور مجوز برای رانندگان زن در تمام مقاطع تحصیلی پسرانه ممنوع شد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، سید مهدی علوی مقدم، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد امروز ۳۰ خرداد ماه در صد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بانوان بیش از ۵۰ درصد سرویس مدارس را شامل می شوند.
وی افزود : هم اکنون ۷۷۸۰ سرویس مدرسه در سطح شهر مشهد فعال است که ۴۱۵۲ راننده تاکسی از این تعداد زن و مابقی مرد هستند.
علوی مقدم خاطرنشان کرد: سرویس دهی در تمام مدارس دخترانه به جز در موارد خاص توسط بانوان انجام می شود؛ در برخی نواحی امکان استفاده از راننده زن وجود ندارد بنابراین به استثناء در آن نواحی با رعایت ضوابط قانونی از رانندگان مرد استفاده می شود و بنا به شرایط برخی مناطق نمی توان مدارس دخترانه را ملزم کرد تا تنها از رانندگان زن استفاده کنند.
به گزارش ایسنا، در ادامه لایحه عدم صدور مجوز از سوی سازمان تاکسیرانی برای بکارگیری راننده مرد در تمام مقاطع تحصیلی دختران و عدم صدور مجوز برای بکارگیری راننده زن برای مدارس پسرانه به تصویب اعضای شورای شهر رسید و تشخیص موارد خاص به عهده کمیته ای متشکل از مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری، عضو ناظر شورا در سازمان تاکسیرانی و نماینده شهرداری در کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس خواهد بود.
همچنین در ادامه بررسی لایحه افزایش نرخ تاکسی های دورن شهری با افزایش پنج درصدی کرایه تاکسی های درون شهری در کاربری های گردشی و افزایش پنج درصدی خطوط شهری و در کاربری بی سیم و فرودگاه نیز نسبت به سال قبل افزایش یافت.
نرخ کرایه شب نیز از ساعت ۲۴ الی ۶ نسبت به نرخ روزانه ۱۰ درصد افزایش می یابد و مقرر شد نرخ کرایه سرویس مدارس نیز در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تعیین و تا پایان خرداد ماه جاری اعلام شود.
پیش از این افزایش پنج درصدی کرایه تاکسی های درون شهری به تصویب اعضای شورای شهر رسیده بود که امروز نیز نرخ کرایه تاکسی‌های بیسیم و خطوط فرودگاه به میزان پنج درصد افزایش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا