مشهد

منطقه ۶ مشهد جامه‌ای نو به تن کرد

جمع‌آوری ۵ مورد از حفاری‌ها یا کارگاه‌های عمرانی، ایمن‌سازی و زیباسازی ۱۰ مورد از حفاری‌های شرکت‌های خدماتی یا کارگاه‌های عمرانی، همسطح سازی ۱۲ مورد دریچه آب‌های سطحی و منهول‌ها و… از جمله اقدامات حوزه فنی و عمران منطقه است.
منطقه 6 مشهد جامه‌ای نو به تن کرد

همانطور که طبیعت لباس نو به تن می‌کند. شهروندان به آراستگی منازل می‌پردازند و رخت و جامه نو به تن می‌کنند. مسوولان شهری نیز به آراستگی شهر و اقداماتی جدید در جهت سلامت روح و روان شهروندان و زائران در آستانه نوروز می‌پردازند.
به گزارش پایگاه ستاد خبری استقبال از بهار ۹۶ شهرداری مشهد، منطقه ۶ مشهد نیز که یکی از مناطق کم برخوردار شهر مشهد محسوب می‌شود، به نوبه خود اقداماتی را برای داشتن نوروز دلچسب برای شهروندان و زائران و ایجاد توزان و تعادل بین مناطق کم برخوردار و برخوردار داشته و در حوزه‌های مختلف خدماتی، اموری را به انجام رسانده است که در این راستا این اقدامات را از زبان شهردار منطقه ۶ مشهد جویا می‌شویم که در این باره وی به رنگ‌آمیزی بیش از ۱۷۰ هزار و ۵۰۰ متر طول از جداول و المان‌ها، پاک‌سازی حدود ۴۰۲ هزار و ۱۵۰ مترمربع از مبادی ورودی شهر، ریسه بندی و چراغانی ۲ هزار و ۵۰ متر طول از معابر سطح منطقه در حوزه خدمات شهری برای آماده سازی نوروز ۹۶ اشاره می‌کند.
به گفته قاسم زوکی‌نژاد، همچنین در حوزه خدمات شهری اقدامات دیگری چون جمع‌آوری حدود ۱۰۳۵ تن خاک و نخاله‌، پاک‌سازی و امحاء ۳۲۲ متر طول دیوارنوشته‌ها و پوسترها، پاک‌سازی و تخلیه ۲۳ هزار متر طول از جوی‌ها،‌ کانال‌ها، پل‌های عرضی معابر، پیگیری و تامین کسری‌های ۸۵ عدد سطل ثابت زباله، نیمکت و گاری در سطح منطقه و مرمت و رفع نقص آنها، رفع ۵۷۵ مورد سد معبر در کلیه معابر و میادین، پاک‌سازی ویژه آنها و رفع نقص، مرمت، رنگ‌آمیزی و شستشوی کلیه تابلوهای معابر، راهنمایی رانندگی و علایم هشداردهنده انجام شده است.
همچنین در حوزه‌های دیگر چون فنی و عمران اقدامات دیگری صورت گرفته که وی در این باره بیان می‌کند: جمع‌آوری ۵ مورد از حفاری‌ها یا کارگاه‌های عمرانی، ایمن‌سازی و زیباسازی ۱۰ مورد از حفاری‌های شرکت‌های خدماتی یا کارگاه‌های عمرانی، همسطح سازی ۱۲ مورد دریچه آب‌های سطحی و منهول‌ها، اجرای ۱۱۰۰ مترمربع لکه‌گیری آسفالت معابر، بازسازی و مرمت ۸۰۰ متر طول از جداول، میادین، آیلندها، کانال‌های روباز آبهای سطحی و… از جمله این اقدامات است.
لکه‌گیری ۱۵۰۰ متر طول از جداول به روش سمنتا، اصلاح و لکه‌گیری ۲۵۰ متر مربع از پیاده‌روها و همسطح‌سازی آنها با مصالح غیر از آسفالت، نصب و استقرار ۲ مورد تابلوهای هشدار دهنده و زیباسازی اطراف کارگاه های ادامه‌دار از دیگر اقدامات حوزه فنی و عمران منطقه بوده که شهردار منطقه ۶ مشهد به آن اشاره می‌کند.
ایجاد و بازسازی مسیر دوچرخه کوی کارمندان با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان
وی با بیان اینکه موضوع ترافیک یکی دیگر از موضوعاتی است که در شهر مشهد در زمان‌های مختلف به خصوص در ایام خاص به چشم می‌خورد، یادآور می‌شود: معاونت ترافیک منطقه ۶ مشهد، برای نوروز ۹۶ تدابیری را در این خصوص اتخاذ کرده است که از جمله آن می‌توان به ایجاد و بازسازی ورنگ مسیر دوچرخه کوی کارمندان با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان، اجرا و بازسازی و اصلاح هندسی تقاطع انتهای بولوار رستمی با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیون تومان نام ‌برد.

به گفته زوکی‌نژاد، رنگ‌آمیزی سرعتگیرها و گذرگاه همسطح عابر پیاده در سطح منطقه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیون تومان، نصب و تعمیرات نرده و تجهیزات ترافیکی در سطح منطقه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات ترافیکی منطقه بوده است.
رنگ‌آمیزی و رفع نقوص فضاهای شهری سطح منطقه ۶ در جهت افزایش زیبایی بصری
وی بیان می‌کند: با توجه به اینکه قسمتی از منطقه ۶ مشهد در نزدیکی به حرم مطهر رضوی قرار دارد که باید به زیبایی بصری آن توجه شود، لذا زیباسازی فضاهای عمومی از جمله موضوعاتی است که در ایام نوروز برای شهروندان و زائران از اهمیت برخوردار است که ما به آن پرداخته‌ایم که از جمله آنها می‌توان به رنگ آمیزی و رفع نقوص فضاها و امکانات عمومی اشاره کرد.

این مدیر شهری در ادامه خاطر نشان می‌کند: رنگ آمیزی ۱۵۰ مورد از وسایل زمین بازی کودکان و ترمیم و تکمیل ۳۲۰ مترمربع کف پوش زمین بازی کودکان، رنگ‌آمیزی ۳۰۰ مورد از وسایل بدنسازی و رفع نقص بیش از ۲۰ وسیله بدنسازی، رنگ‌آمیزی و رفع نقص حدود ۳۷۰۰ پایه روشنایی، رنگ آمیزی ۶۷۰ سطل زباله و ۸۶۰ نیمکت و ۳۴ پایه پرچم، رفع نقص سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها و بازپیرایی کلی سرویس بهداشتی پارک رجا از موارد انجام گرفته است.
زوکی‌نژاد ادامه می‌دهد: در زمینه فضای سبز منطقه نیز اقداماتی چون لکه‌گیری چمن به میزان ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع و عملیات خاک برداری و کوددهی چمن به میزان ۳۰۰ هزار مترمربع چمن، رفع نقص ۱۵ آبنما سطح منطقه که خود شامل رنگ‌آمیزی دیواره و کف آبنما به طول ۳۰۰ متر و ترمیم آبنما به طول ۲۰ متر و تعمیر پمپ‌های آبنما است، صورت گرفته است.
وی رنگ‌آمیزی ایستگاه‌های پمپاژ، رنگ آمیزی برکه پارک رجا، ساخت و راه اندازی و رفع نقص ۲۲ آبخوری در پارک رجا و نصرت و سایر پارک‌های سطح منطقه از دیگر اقدامات منطقه در حوزه فضای سبز عنوان کرد.
 کاشت هزار و ۹۰۰ اصله درخت و ۵۴۰ هزار بوته گل
به گفته شهردار منطقه، همچنین حذف سرشاخه‌های مزاحم و شکسته درختان و جمع‌آوری درختان خطری و افتاده در اثر وزش باد و ریزش برف از دیگر اقداماتی بود که قبل از آغاز سال ۹۶ صورت گرفت.

وی ابراز می‌کند: همچنین ۳ هزار و ۹۰۰ اصله درخت، ۵۰۰ هزار بوته گل فصلی بهاره و ۴۰ هزار بوته گل رز به مناسبت استقبال از بهار ۹۶ کاشته شد و برای کلیه کارگران و نیروی انتظامات پارک‌های سطح منطقه به استفاده از لباس کار تمیز و تجهیزات ایمنی و بهداشتی تجهیز شدند.
زوکی‌نژاد اضافه می‌کند: رفع نقص و رنگ‌آمیزی فضاهای مسقف تابلوهای پارکی، آلاچیق، نرده‌ها، میز تنیس، آرک و زمین فوتبال بوستان‌های سطح منطقه، رنگ‌آمیزی و ایمن سازی معابر و جداول پارکی، کاشت حدود ۲۰ هزار بوته پرچین و گیاه دایمی و کاشت حدود ۱۱۰۰ اصله درخت و درختچه، طراحی و کاشت فرش گل در سطح منطقه برای آماده سازی منطقه برای نوروز ۹۶ صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هجده =

دکمه بازگشت به بالا