خراسان

موافقت‌نامه ۱۱۳ بوم‌گردی در استان خراسان‌رضوی صادر شد

موافقت‌نامه 113 بوم‌گردی در استان خراسان‌رضوی صادر شد

ابوالفضل مکرمی‌فر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته مشهد مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تهران، با اشاره به شاخصه‌های ارزیابی صدور موافقتنامه برای بوم‌گردی‌ها اظهار داشت: تاکنون ۱۱۳ موافقتنامه در این زمینه صادر شده که ۶۴ مورد با استانداردها تطبیق داده شده و ۲۶ مورد به بهره‌برداری رسیده و حدود ۱۰ بوم‌گردی نیز در مرحله بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه بوم‌گردی‌ها ظرفیت بسیار بالایی در توسعه گردشگری در کشور دارند تصریح کرد: بوم‌گردی‌ها با توجه به اینکه برگرفته از فرهنگ بومی هر منطقه است، با استقبال بسیاری از توریست‌ها اعم از داخلی و خارجی روبه‌رو بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه بوم‌گردی‌ها دربرگیرنده هویت و فرهنگ ایرانی ماست و ما را با فرهنگ جامع مناطق آشنا می‌کند، همه ما به نوعی موافق بازگشت به هویت خودمان هستیم که علاوه بر احیای فرهنگ بومی و سنتی سبب ایجاد اشتغال نیز می‌شود.

مکرمی‌فر بیان کرد: چهار محور گردشگری در مشهدمقدس وجود دارد که در محور شمال خراسان رضوی، محور شرق، غرب و جنوب است که عمده بوم‌گردی‌ها به سمت جنوب و به ویژه شرق است که بسیار غنی، پر تعداد و پر مسافر و دارای آثاری با ثبت جهانی است که با استقبال مسافران داخلی و خارجی روبه رو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 4 =

دکمه بازگشت به بالا