مشهد

موسسه فرشتگان برای پرداخت مطالبات مشکلی ندارد/ حل مشکل تعاونی‌های “بدر توس”، “الزهرا” و “پیوند” با تشکیل موسسه کاسپین

علی رسولیان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: موسسه فرشتگان برای پرداخت مطالبات مشکلی ندارد و مشکل تعاونی‌های بدر توس، الزهرا و پیوند با تشکیل کاسپین حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، علی رسولیان با بیان اینکه اعطای مجوز و نظارت بر فعالیت موسسات مالی و اعتباری بر عهده بانک مرکزی است، اظهار داشت: در راستای پیگیری حقوق مردم این موضوع را در ستاد تدبیر استان پیگیری کردیم، برهمین اساس و طبق تفاهمی که با معاون بانک مرکزی در اواخر سال 93 داشتیم قرار شد فقط موسسه میزان، منحل شود و سایر تعاونی‌های اعتباری بدون مجوز پس از ادغام با هم در قالب یک موسسه اعتباری و با مجوز بانک مرکزی به ادامه فعالیت بپردازند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس مقرر شد هشت تعاونی اعتبار بدون مجوز در کشور که چهار تعاونی اعتباری از میان آنها در خراسان رضوی فعال بوده‌اند در قالب موسسه اعتباری آرمان ایرانیان که اواخر سال گذشته به کاسپین تغییر نام داد فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: به همین دلیل موضوع حسابرسی و تشکیل هیئت تسویه برای این تعاونی ها در دستور کار قرار گرفت که برخی از این تعاونی‌ها در این زمینه تلاش بیشتری انجام دادند به طوری که کار بررسی و احصا صورت های مالی و حسابرسی شان به اتمام رسید.

رسولیان یادآور شد: با این حال دو تعاونی اعتباری که در خارج از خراسان رضوی فعالیت داشتند با تاخیر توانستند صورت‌های مالی و حسابرسی خود را آماده کنند.

وی افزود: تعاونی اعتباری بدر توس در خراسان رضوی نیز به دلیل مشکلات قضایی و مدیریتی که با آن درگیر بود، نتوانست در کار حسابرسی همراه با دیگر تعاونی‌های استان پیش برود با این حال کار این مجموعه نیز به اتمام رسیده و انتظار می‌رود به‌زودی موسسه اعتباری کاسپین کار پاسخگویی به مطالبات سپرده گذاران را آغاز کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: موسسه فرشتگان برای پرداخت مطالبات مشکلی ندارد و مشکل تعاونی‌های بدر توس، الزهرا  و پیوند با تشکیل کاسپین حل می‌شود.

رسولیان خاطر نشان کرد: عمده سپرده گذاران این تعاونی‌های اعتباری، مبالغ اندکی را سپرده گذاری کرده‌اند از این رو اگر موسسه اعتباری کاسپین در مرحله اول نقدینگی مناسبی را وارد کند، می‌تواند به بخش قابل توجهی از سپرده گذاران پاسخگو باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا