مشهد

میزان رعایت دستورالعمل‌‎های بهداشتی در مشاغل و مکان‌های مختلف بین ۷۰ تا ۸۵ درصد است

عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌‎های بهداشتی روند افزایشی داشته و میانگین آن در مشاغل و مکان‌های مختلف بین ۷۰ تا ۸۵ درصد بوده است.

مهندس علی‌اصغر حسنی در گفتگو با وب دا اظهار کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا، نظارت بازرسان اداره سلامت ومحیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و کارگاه‌های غیرموادغذایی مشهد و شهرستان‌های تابعه این دانشگاه در ساعات اداری و غیراداری شدت یافته و گزارش تخلفات به‌صورت روزانه به ستاد مرکزی معاونت بهداشت اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای همه گیری ویروس کرونا، تاکنون ۷۵۱ هزار و ۴۸۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و کارگاه‌های غیرموادغذایی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: نتیجه این بازدیدها منجر به ۲۷ هزار و ۷۲ مورد معرفی به دستگاه قضایی، ۲۵۳۸ مورد پلمب و صدور ۶۸۵۴ اخطار شده است، ضمن اینکه در طول ۱۷۵ روز اخیر ۱۹ هزار و ۲۴۹ منزل دارای بیمار و فوتی کرونایی به‌صورت مستمر گندزدایی شده است.

عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در طول ۱۹ ماهه کرونایی ۸۷ هزار و ۳۹۳ شکایت مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ رسیدگی شده که از این تعداد ۳۱ هزار و ۷۸۵ مورد آن و معادل ۶۳ درصد شکایات ثبت شده مرتبط با موضوع کرونا بوده است، ضمن اینکه در همین مدت ۷۷ هزار و ۴۰۵ بازدید مشترک با همکاری نهادها، سازمان‌ها، ارگان‌ها، ادارات، اماکن، اصناف و اتحادیه‌ها داشته‌ایم.

مهندس حسنی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۰۸ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و کارگاه‌های غیرموادغذایی صورت پذیرفته است، تصریح کرد: نتیجه بازدیدهای صورت گرفته منجر به ۸۰۱۵ مورد معرفی به دستگاه قضایی، ۷۲۷۸ مورد پلمب و صدور ۳۲ هزار و ۴۸۹ اخطار شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ هزار و ۵۹۰ شکایت مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ رسیدگی شده که از این تعداد ۹۸۷۱ مورد آن و معادل ۴۲ درصد شکایات ثبت شده مرتبط با موضوع کرونا بوده است، ضمن اینکه در همین مدت ۸۱۷۷ بازدید مشترک با همکاری نهادها، سازمان‌ها، ارگان‌ها، ادارات، اماکن، اصناف و اتحادیه‌ها داشته‌ایم.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که برای پیشگیری از شیوع کرونا، تا حد امکان باید از تبادل پول نقد خودداری شود، تأکید کرد: توصیه می‌کنیم که پرداخت هزینه کالا، اقلام و وسایل خریداری شده با استفاده از کارت خوان باشد و این کار صرفاً توسط خود شخص خریدار انجام شود.

مهندس حسنی افزود: خوشبختانه میزان رعایت دستورالعمل‌‎های بهداشتی روند افزایشی داشته و عدد آن در مشاغل و مکان‌های مختلف بین ۷۰ تا ۸۵ درصد بوده و نتیجه همین افزایش رعایت‌ها منجر به کاهش ابتلاها، بستری‌ها و فوتی‌ها شده و امیدواریم که با همکاری همه جانبه مردم با خادمان حوزه سلامت شاهد ریشه‌کنی هرچه‌زودتر این ویروس منحوس باشیم.

وی با تأکید بر اینکه با متخلفان حوزه بهداشت و سلامت شهروندان برخورد قانونی صورت می‌پذیرد، گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را به شماره ۱۹۰ اطلاع دهند تا بلافاصله بازرسان اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت پیگیری موضوع و برخورد با متخلفان اقدام لازم را صورت دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شانزده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا