خراسان

میزان فارغ‌التحصیلان بیکار خراسان رضوی از میانگین کشوری بالاتر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: میزان فارغ‌التحصیلان بیکار این استان در دو جنس زن و مرد از متوسط کشوری بالاتر است.

خبرگزاری فارس: میزان فارغ‌التحصیلان بیکار خراسان رضوی از میانگین کشوری بالاتر است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود احمدی عصر امروز در جلسه امضای تفاهم‌نامه میان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اظهار کرد: اسناد چشم‌انداز توسعه کشور و استان همراه با سیاست‌های اشتغال و کارآفرینی سبب شد تا با دانشگاه آزاد تفاهم‌نامه‌ای را امضا کنیم.

وی، دانشگاه آزاد را دارای تعداد بالایی از فارغ‌التحصیلان خراسان رضوی دانست و تأکید کرد: این امر نیازمند قراردادی برای ارائه خدمات و ساماندهی فارغ‌التحصیلان بود تا از طریق تشکیل شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان بتوانیم همکاری‌های مشترکی در زمینه توسعه فعالیت‌های پژوهشی داشته باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی یکی از ضرورت‌ها برای امضای این تفاهم‌نامه را آخرین آمار رسمی میزان بیکاران در این استان اعلام کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود در خراسان رضوی 31.4 درصد فارغ‌التحصیل بیکار زن و 15.6 درصد فارغ التحصیل مرد وجود دارد.

احمدی با بیان اینکه میانگین فارغ‌التحصیلان بیکار مرد در کشور 13 درصد است، یادآور شد: میانگین فارغ‌التحصیلان زن در کشور 29.9 درصد گزارش شده است.

وی افزود: میزان فارغ‌التحصیلان بیکار این استان در دو جنس زن و مرد از متوسط کشوری بالاتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه برنامه پنجم توسعه رو به پایان است، بیان کرد: در برنامه ششم توسعه نیز استخدامی چشمگیری در دولت وجود ندارد، بنابراین جویندگان کار باید در شرکت‌های دانش‌بنیان سازماندهی شوند.

احمدی اضافه کرد: فضای دانشگاه‌ها به سمتی می‌رود که در ایران دانشگاه نوع سوم متولد می‌شود، به همین منظور باید همه دستگاه‌ها در این عرصه کمک کرده و دانشگاه آزاد نیز با واحدهای خود در سراسر کشور در ارتباط با افزایش میزان اشتغال استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی با برخورداری از 12 هزار تعاونی می‌تواند پس از تهران رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا