مشهد

نام گذاری برخی معابر، میدان ها و ایستگاه های قطار شهری

resized_IMG_7814JPG

کافه مشهدی ها: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، محمد آصفی یزدی در ابتدای این جلسه، شهادت سردار رشید اسلام شهید همدانی را به محضر مقدس امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت گفت.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی همچنین به حدیثی از وجود مقدس حضرت امام رضا(علیه السلام) اشاره و اظهارکرد: امام رضا(علیه السلام) در حدیثی می‌فرمایند”هرگاه ماه محرّم فرا می رسید، پدرم موسی بن جعفر(علیه السلام) دیگر خندان دیده نمی شد و غم و افسردگی بر او غلبه می‌یافت.

آصفی یزدی با اشاره به جایگاه عاشورای حسینی(علیه السلام) در پیروزی و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) نیز در این خصوص می‌فرمایند” محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است”.

ادامه بررسی لایحه شهرداری مشهد پیرامون آئین نامه طرح جامعه توسعه مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌های اجتماعی در حوزه محیط زیست شهری نخستین موضوعی بود که مورد بررسی اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت قرار گرفت.

اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد پس از بررسی، این لایحه را به خاطر تکمیل نبودن از دستور کار خود خارج کردند.

دومین موضوعی که در این جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت مورد بررسی قرار گرفت، لایحه شهرداری مشهد در ارتباط با نامگذاری تعدادی از معابر، میدان‌ها و ایستگاه قطار شهری بود.

در همین رابطه حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری پیشنهاد داد تا با رضایت خانواده معظم شهدا پسوند نام خانوادگی آنان حذف شود.

برزو دبیریان عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از عدم حضور کارشناسان مرتبط با این لایحه در جلسه تصریح کرد که برخی از اسامی که در این لایحه آمده است در جلسه کمیته نام‌گذاری مطرح نشده است.

وی پیشنهاد داد به دلیل وجود ابهامات متعدد در این لایحه و عدم حضور مسئول مربوطه برای پاسخگویی این لایحه در جلسات بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

در نهایت این لایحه به دلیل وجود ابهامات از دستور کار کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد خارج شد.

بررسی لایحه شهرداری مشهد در ارتباط با نام‌گذاری تعدادی از خیابان‌های اصلی و فرعی به نام شهدای گرانقدر دفاع مقدس سومین موضوعی بود که مورد بررسی و تصویب اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت قرار گرفت.

بر اساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود نسبت به نام‌گذاری یا تغییر نام تعدادی از خیابان‌ها، میدان‌های سطح شهر و ایستگاه‌های قطار شهری اقدام نماید.

بررسی لایحه شهرداری مشهد در ارتباط با هبه هزینه صدور پروانه بنای مذهبی فاطمیه(سلام الله علیها) آخرین دستور کار یکصد و بیست و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد بود که مورد بررسی و اعلام نظر قرار گرفت.

در همین رابطه بختیاری، مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد، افزود: واقفین قطعه زمینی به مساحت 185 متر مربع واقع در بلوار رسالت خیابان حکمت65 راوقف امورات دینی کرده اند.

وی افزود: این واقف قصد ساخت این قطعه زمین را دارد و طی نامه‌ای درخواست هبه عوارض پروانه ملک مذکور را دارد و با توجه به موقعیت ملک و نیاز منطقه به ساخت فضاهای مذهبی و فرهنگی این لایحه به شورای اسلامی شهر مشهد برای تصمیم‌گیری ارائه شده است.

در نهایت اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی پس از بررسی، لایحه هبه هزینه صدور پروانه بنای مذهبی فاطمیه(سلام الله علیها)را به تصویب رساندند.

بر اساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور توسعه و گسترش فضاهای مذهبی در مناطق کم‌برخوردار و آسیب‌پذیر مبلغ نود و هشت میلیون و سیصد و شصت هزار و هفتصد و هفتاد ریال بدهی بنای مذهبی فاطمیه(سلام الله علیها) بابت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی را از محل ردیف اعتبارات کمک به موسسات خصوصی و اشخاص بودجه سال94 شهرداری هبه نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا