خراسان

نبود بازار فروش سبب افزایش بدهی‌های کارفرمایان به کارگران شده است

روشنک

رئیس کانون کارآفرینان برتر خراسان‌رضوی گفت: نبود بازار فروش سبب افزایش بدهی‌های کارفرمایان به کارگران در خراسان‌رضوی شده است.

محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: یکی از مشکلات سیستم انقباض مالی که دولت در نظر گرفته این است که فروش اجناس با مشکل مواجه شده ودر نتیجه کارخانجات دچار چالش می‌شوند.

وی ادامه داد: به فروش نرفتن اجناس سبب می‌شود که افراد توان پرداخت معوقات خود را نداشته باشند و تعداد کارگران بیکار شده و دارای مطالبه افزایش پیدا کند.

رئیس کانون کارآفرینان برتر خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در استان‌های دیگری که بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها دولتی است دولت با استفاده از روش‌های حمایتی آن‌ها را سرپا نگاه داشته و در نتیجه ممکن است که میزان مطالبات در خراسان‌رضوی بیشتر باشد اما شرکت‌های خصوصی که در استان فعالیت دارند، وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها دارد.

روشنک تأکید کرد: در واقع تولیدات کارخانه‌ها توسط مردم خریداری نشده و در نتیجه واحدها هم نمی‌توانند مطالبات کارگران را پرداخت کنند اما در خراسان‌رضوی بخش خصوصی به نسبت مشکلات زیادی ندارند. برای پیشگیری از این دسته مشکلات باید بتوان بازار محصولات را فراهم کرده تا کارخانجات بتوانند اقدامات و زنجیره مالی خود را ساماندهی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا