ورزش

نجات غریق خراسان‌رضوی رتبه دوم کشوری را کسب کرد/ افتتاح نخستین اتاق مجهز به احیای قلب در مشهد‌

نجات غریق

رئیس هیئت نجات غریق خراسان رضوی گفت: نجات غریق خراسان رضوی رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، احمد کیفی ظهر امروز در نشست خبری هیئت نجات غریق ‌خراسان‌رضوی در محل اداره‌کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی اظهار داشت: براساس آماری که به وسیله پزشک قانونی در اواخر سال گذشته به دست هیئت رسید، استان خراسان رضوی داری 27 مورد غرق شدگی بوده است.

وی افزود: تمامی این 27 مورد غرق شدگی در اماکنی نظیر رودخانه‌ها، سدها و استخرهای کشاورزی و شخصی اتفاق افتاده و در اماکنی که غالباً ناجی غریق حضور ندارد، به‌هیچ عنوان در مراکز و اماکن آبی استاندارد که حضور ناجی غریق الزامی است در سطح  استان گزارشی مبنی بر غرق شدگی نداشتیم.

رئیس هیئت نجات غریق استان خراسان رضوی عنوان کرد: در سال 93 هیئت نجات غریق خراسان‌رضوی در کشور به رتبه دوم دست پیدا کرده، گفتنی است کسب این جایگاه مهم به دلیل برنامه ریزی خوبی است که دوستان و همکاران ما در هیئت نجات غریق استان انجام داده‌اند، چه در بخش آقایان و چه در قسمت بانوان برنامه ریزی خوبی برای رسیدن به این مهم صورت گرفته بود.

کیفی از افتتاح نخستین اتاق مجهز به احیای قلبی – ریوی خبر داد و تصریح کرد: افتتاح اتاق CPR  استخر کوثر به عنوان اولین اتاق مجهز CPR  در کل کشور کار خود را شروع کرده و نزدیک به 12 میلیون تومان برای ایجاد و راه اندازی این مکان اعتبارات هزینه شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته قریب به هزار و 500 نفر نجات غریق آقا و خانم دوره دیده‌اند، با توجه به شرایطی که هم اکنون موجود است، ساماندهی این افراد برای فصل پرمشغله تابستان برنامه‌ریزی سنگینی را می‌طلبد و با همدلی و کمک همکاران خوشبختانه این امر محقق شده است.

رئیس هیئت نجات غریق استان خراسان رضوی افزود: تمامی هزار و 500 نفری که ذکر شد نزدیک به 9 تا 10 ساعت در تست‌های هیئت غریق نجات استان باید شرکت کنند و در صورتی که در این تست‌های آمادگی عملکرد مناسب و مطلوبی را ارائه دهند برای این ناجیان غریق مجوز کار در مجموعه‌های آبی صادر می‌شود.

کیفی در زمینه تست‌های آمادگی برای کسب مجوز کار در مجموعه‌های آبی کشور و استان اظهار داشت: آزمون‌هایی نظیر انجام فرایند CPR، تست بدنسازی و در آخر شنا به میزان 4 تا 5 هزار متر در 3 جلسه بخشی از تست‌ها و آزمون‌هایی است که برای دریافت مجوز برگزار می‌‌شود.

وی در زمینه نحوه برخورد با کسانی که بدون داشتن مجوز مشغول به کار هستند افزود: در سال جاری تا زمانی که ناجیان غریق تست آمادگی نجات غریق سال 95 را با موفقیت نگذرانند مجاز به کارکردن نیستند، اگر موردی مبنی بر به کارگیری ناجی بدون مجوز دیده و یا گزارش شود به شدت با مسئول مجموعه آبی و سرناجی آن مجموعه که وظیفه هدایت و کنترل دیگر ناجیان را برعهده دارد برخورد می‌شود.

رئیس هیئت نجات غریق استان خراسان رضوی گفت: در مسابقاتی که همزمان با نیمه شعبان برگزار شد، برای ایجاد رقابتی فشرده و سالم تمامی جوایز به صورت نقدی به شرکت کنندگان اهدا شد و به نفر اول این دوره از مسابقات مبلغ 500 هزار تومان به عنوان جایزه تعلق گرفت و در این بین نفرات برتر به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شوند.

کیفی عنوان کرد: متاسفانه هنوز در سطح استان خراسان رضوی ملی پوش در رشته نجات غریق نداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا