سلامت

نحوه پیاده روی صحیح و اثرات فوری پیاده روی بر بدن

پیاده روی

پیاده روی باید از نوع راه رفتن تند یا دویدن آرام باشد

پیاده روی باید از نوع راه رفتن تند یا دویدن آرام باشد؛ به نحوی که ضربان قلب به 100 تا 120 ضربان در دقیقه برسد. این ورزش تاثیر مثبتی بر استحکام زانو و مچ پا دارد و در پیشگیری از بروز آرتروز و پوکی استخوان بسیار موثر است.پیاده روی باید طبق اصولی خاص انجام شود در غیر اینصورت به بن آسیب وارد کرده و نتیجه ای معکوس خواهد داشت.

پیاده روی سالم ترین ورزشی است که به همه افراد با هر شرایطی که دارند توصیه می شود، اولین اصلی که باید رعایت شود پوشیدن کفش مناسب است که حتما باید بنددار بوده، قابلیت ارتجاعی داشته و تهویه هوای خوبی هم داشته باشد.

کفش مناسب کفشی است که قوس پا را به خوبی حفظ کند، یکسری از کفش ها قوس پا را خوب حفظ نمی کند به عنوان مثال کفش هایی که در ماهواره تبلیغ می شود جزء همین دسته است که اصلا برای یک پیاده روی سالم مفید نیست.

افراد باید از جوراب، بلوز و شلوار نخی در حین پیاده روی استفاده کنند، اگر فردی پی در پی پیاده روی کند و از لباس پلاستیکی استفاده کند به پوستش آسیب می زند.

زمان پیاده روی و اینکه در فصل گرم بهتر است صبح ها و در فصل سرما 10 صبح و یا 5 بعدازظهر پیاده روی کنید، در محل هایی که از سنگ و کف پوش های سنگی است نباید پیاده روی کرد؛ حتما باید افراد بر روی چمن و یا آسفالت البته نه آسفالت های بتنی و سنگی پیاده روی کنند.

سنگ هایی که کنار رودخانه استفاده شده برای پیاده روی مناسب نیست،تکنیک “پیاده روی الگوی پاشنه و پنجه” از اصول دیگری است که باید رعایت شود. به گونه ای که اول پاشنه بر روی زمین قرار بگیرد و پنجه از روی زمین جدا شود دقیقا چیزی شبیه به گهواره.

هنگام پیاده روی دست ها حتما باید کنار بدن حرکت کند،برخی دست هایشان هنگام پیاده روی در جیبشان است که اصلا صحیح نیست.

لاغری با پیاده روی

پیاده روی سالم ترین ورزشی است که به همه افراد با هر شرایطی که دارند توصیه می شود

اثرات فوری پیاده روی بر بدن
مطمئنا همه می دانیم پیاده روی به ما در رسیدن به وزن ایده آل، جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت و مشکلات قلبی و نیز افزایش طول عمر کمک خواهد کرد، اما کمتر کسی از اثرات فوری پیاده روی آگاه است.سعی داریم با توضیح این اثرات، شما را به قدم زدن بیشتر و به دنبال آن زندگی با کیفیت تر ترغیب نماییم.

دیگر برای خوردن شیرینی حرص نمی زنید
قبل از اینکه یک بسته شیرینی بخرید و یا به مغازه بستی فروشی مراجعه کنید، پانزده دقیقه پیاده روی کنید. این کار می تواند حرص و اشتیاق تان را نسبت به این قبیل خوراکی ها کم کند.پیاده روی باعث افزایش قند خون در مغز شده و میل شما به شیرینی جات و هر نوع میان وعده ی دیگر را کم می کند.

شادتر از قبل می شوید
ورزش سبب تولید هورمون های نشاط آور مانند سروتونین و دوپامین در بدن شده و خلق و خوی تان را بهبود می بخشد. همچنین سبب تناسب اندام تان خواهد شد.حداقل چهار بار پیاده روی در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت، شما را نسبت به میکروب های محیط مقاوم می سازدافرادی که در طبیعت قدم می زنند، احساس شادی بیشتری نسبت به افرادی که در شهر پیاده روی می کنند دارند.

پر از خلاقیت می شوید
افراد در حین پیاده روی بهتر می توانند مسائل را حل کرده و پاسخ سوال ها را پیدا کنند و این میزان خلاقیت در پیاده روی شصت درصد افزایش می یابد.

سطح انرژی تان بسیار افزایش می یابد
پیاده روی، قدرت اکسیژن رسانی خون به اندام های مختلف را افزایش می دهد، بنابراین قدرت پردازش مغز نیز افزایش خواهد یافت. بیست دقیقه پیاده روی در روز می تواند تا شصت و پنج درصد میزان خستگی را کاهش دهد.اگر احساس می کنید که نمی توانید برنامه های روزانه تان را به خوبی پیش ببرید، به یک پیاده روی طولانی بروید. طبق بررسی ها حتی ده دقیقه فعالیت بدنی می تواند انرژی تان را به مدت دو ساعت بالا ببرد.

نسبت به میکروب های محیط اطرافتان مقاوم تر می شوید
اگر اهل ورزش های تعادلی مانند پیاده روی باشید، سیستم ایمنی بدنتان ارتقا یافته و قدرتمند می شود. لذا هنگامی که همکارتان در نزدیکی صورتتان عطسه می کند و یا مجبور هستید با کودک بیمارتان بازی کنید، به این راحتی بیمار نمی شوید.حداقل چهار بار پیاده روی در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت، شما را نسبت به میکروب های محیط مقاوم می سازد.

شما را به یک انسان سرحال تبدیل می نماید
به جای اینکه پس از صرف ناهارتان در محل کار، روی صندلی تان بنشینید و بی حرکت باشید، از جایتان بلند شوید و قدم بزنید. پیاده روی هنگام ظهر بسیار مفید است.دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که پیاده روی سی دقیقه ای در هنگام ظهر از سستی و بیحالی بعدازظهر می کاهد و شما را فعال تر می سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا