خراسان

نخبگان ایده‌های تولید و اشتغال خود را در سامانه استانداری ثبت کنند

خبرگزاری فارس: نخبگان ایده‌های تولید و اشتغال خود را در سامانه استانداری ثبت کنند

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان در پیشرفت و توسعه کشور از راه‌اندازی سامانه دریافت پیشنهادات ایده‌های تولید و اشتغال در سایت استانداری خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در نشست صمیمی با نخبگان حوزوی و دانشگاهی و استعدادهای برتر استان اظهار داشت: وای بر ما اگر نتوانیم از نخبگان به‌عنوان ذخایر کشور برای توسعه و پیشرفت در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بر ذمه تمام مسؤولان نظام است تا برای بروز و ظهور گوهر علم و دانش نخبگان ظرفیت‌سازی کنند، از راه‌اندازی سامانه دریافت پیشنهادات ایده‌های تولید و اشتغال در پورتال استانداری خبر داد و ضمن دعوت برای مشارکت نخبگان در این موضوع، گفت: کارشناسان مربوطه پس از دریافت موارد ارائه‌شده برای آن دسته که قابلیت اجرایی شدن دارد، اقدام می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نیاز امروز کشور وجود مدیرانِ مدبرِ دردآشنا است، افزود: ازاین‌رو است که مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری نیز بر تدوین نقشه جامع علمی کشور و توسعه علوم دانش‌بنیان تأکید دارند.

رشیدیان با تأکید بر لزوم شناسایی و حمایت از نخبگان، خاطرنشان کرد: علم و دانش باید در شرایط امروزی به کمک بیاید و برای حل چالش‌ها و معضلات، راهکارهای اجرایی و عالمانه ارائه دهد.

وی تشکیل اتاق‌های فکر برای حل مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را ضروری دانست و تصریح کرد: نخبگان باید با آینده‌نگری و آینده‌پژوهی علاوه بر حل مشکلات روز، برای آینده نیز از هم‌اکنون چاره‌اندیشی کنند و برنامه‌ریزی داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تشکیل شبکه جامع بین دانشگاه‌های استان و عقد تفاهم‌نامه همکاری بین مراکز آموزش عالی و استانداری برای حل چالش‌ها، اظهار داشت: بزرگ‌ترین مساله امروز، موضوع اقتصاد مقاومتی است که باید برای اجرایی شدن آن در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات، دامداری، دام‌پروری و … تلاش کنیم.

رشیدیان با تأکید بر اینکه گره زدن حل مسائل و مشکلات در حوزه‌های مختلف به استفاده از منابع بانکی و جذب تسهیلات، صحیح نیست، گفت: بازنگری در عملکرد بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و … ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است؛ چراکه برخی از اشکالات در نظام مدیریتی، بازرگانی، بهره‌وری نیروی کار و سرمایه است.

وی خراسان رضوی را پرچم‌دار وحدت حوزه و دانشگاه در کشور دانست و تصریح کرد: تقویت وحدت این دو نهاد علمی باعث هم‌افزایی بیشتر و دستیابی به راهکارهای مناسب‌تر برای حل مشکلات خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا