مشهد

نخستین توقفگاه استاندارد و ایمن کشور در مشهد به بهره برداری می‌رسد

پایانه بار بندرعباس

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد گفت: نخستین توقفگاه استاندارد و ایمن کشور در مشهد به بهره برداری می‌رسد.

حسین مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با اشاره به طرح مشترک سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مشهد با پلیس راهور در زمینه نظارت بر خودروهای باربری اظهار داشت: در این طرح خودروهای متخلف پس از 2 بار تذکر، در مرحله سوم اخذ مدارک می‌شوند تا پس از مراجعه و اقدام به دریافت مجوز مشمول جریمه نقدی نشوند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح و در سال 94 در 9 طرح مشترک با پلیس راهور 308 مورد اخذ مدارک صورت گرفت و 85 درصد این افراد برای اخذ مجوز اقدام کردند و مشمول شرایط بخشیدگی قرار گرفتند.

مختاری در ادامه از تدوین قانون تردد و حمل و نقل خودروهای حمل سوخت تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: یکی از مشکلات بزرگ تردد خودروهای حمل سوخت و نظیر آنها در سطح شهر، تردد آنهاست که هیچ‌گونه ضابطه و قانونی ندارد لذا ساماندهی آنها در 6 ماهه دوم سال جاری عملیاتی می‌شود و تمام قوانین مربوط به تردد آنها محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد 10 خودروی گشت شهری که مطابق دستورالعمل‌ها و قوانین عمل می‌کند نیز وظیفه نظارت و بازرسی بر عملکرد ناوگان حمل و نقل بار درون شهری را بر عهده دارند و حضور این خودروهای گشت در شهر منجر به  ارجاع 157 مورد پرونده و پلمپ 60 دفتر غیرمجاز حمل و نقل بار شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد در زمینه توقف خودروهای سنگین در داخل شهر که یکی از معضلات مطرح شده توسط شهروندان بود نیز گفت: خودروهای سنگین در داخل شهر و معابر مجاز به توقف نیستند و باید در توقفگاه‌های مجاز اقدام به پارک خودروی خود کنند تا جریمه از سوی پلیس راهور صورت نگیرد.

وی در همین راستا به توقفگاه ناوگان باری واقع در میدان نمایشگاه اشاره کرد که در حال بهره برداری است و همچنین توقفگاه ناوگان باری میثاق واقع در حدفاصل میثاق 34 و عصمتیه که در خردادماه جاری به عنوان نخستین توقفگاه استاندارد و ایمن کشور افتتاح خواهد شد و دو توقفگاه دیگر که تا پایان سال آماده بهره برداری خواهد شد اشاره کرد.

مختاری ادامه داد: شرکت‌های غیرمجاز حمل و نقل خرده بار اطراف پایانه‌های مسافربری امام رضا علیه السلام نیز در سال 94 پلمپ و پس از هماهنگی‌های صورت گرفته همه آنها به انبار توشه واقع در پایانه مسافربری امام رضا(ع) انتقال داده شدند.

به گفته وی این اقدام با همکاری و درخواست ویژه فرمانداری مشهد و ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان صورت گرفته بود همچنین در این راستا تمامی پرسنل انبار توشه به لباس فرم، کارت شناسایی، تجهیزات و فاکتور فروش مورد تایید تجهیز شدند تا تمامی توشه‌های باری دارای مشخصات کامل و موثق باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا