مشهد

نخستین جشن تقدیر از معلمان مدیران شهری مشهد مقدس برگزار شد

صولت مرتضوی

شهردار مشهد مقدس گفت: نخستین جشن تقدیر از معلمان مدیران شهری مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید صولت مرتضوی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از معلمان مدیران شهری مشهد ضمن تبریک عید مبعث و اهمیت تجلیل مقام معلم اظهار داشت: سخن گفتن درباره جایگاه معلمین پاکباخته‌ای که شیره جان خود را صرف تعلیم و تربیت کردند و از خاک این مملکت پاسداری کردند آسان نیست، اما ثواب کار معلم از دید قرآن و اهل بیت(ع) بسیار بالا است به طوری که پیامبر (ص) در یکی از نبردهای خود به یاران فرمودند: اگر در این نبرد یک نفر را بتوانید اصلاح کنید ثوابی بسیار برده‌اید.

شهردار مشهد در ادامه سخنان خود افزود: کار معلم،کار بزرگی است، معلم تحول گر است، معلم حیات‌بخش جامعه است، کار معلمی توأم با نشاط است و به اندیشه‌ها روح می‌بخشد به همین دلیل است که می‌گویند معلمی شغل انبیاء است.

مرتضوی در مورد نقش معلمان در کشور تصریح کرد: در جمهوری اسلامی معلمان فرهنگ جامعه را متحول کردند، در زمان گذشته ضریب نفوذ آموزش و پرورش بسیار اندک بود و در نتیجه نرخ بی سوادی بسیار بالا بود، در آن زمان اقتصاد و صنعت ایران به کشورهای خارجی وابسته بود و معلمان نقش زیادی در تحول و پیشرفت کنونی جامعه ایران داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: معلمان از فرهنگ دینی و اسلامی پاسداری کردند، همچنین سبب توسعه همه جانبه شدند و تعلیم و تربیت را به دور ترین مناطق فرستادند و دانش آموزان شایسته را تربیت کردند به طوری که امروزه تعداد پزشکان شایسته‌ای که داریم مازاد بر نیاز کشور است و نیاز است این پزشکان به کشورهای دیگر فرستاده شوند.

مرتضوی تصریح کرد: همچنین در علم نانو معلمان، دانشمندانی را تربیت کردند که بر تمام علوم نایافته مسلط شدند مثلا در ساخت سازه‌های فراسنگین و  در علوم هوا و فضا نیز کارهای بزرگی انجام شده و همه اینها را مدیون خدمات معلمان نسل انقلاب هستیم.

شهردار مشهد در رابطه با نقش معلمان نسل انقلاب خاطر نشان کرد: وقتی به عکس‌های شهدا می‌نگریم متوجه می‌شویم که 80 درصد شهدا دانش آموزان و دانشجویان بودند، امکان نداشت معلم در کلاس خود از وضعیت جبهه‌های جنگ و هجوم دشمنان بگوید و غیرت دانش آموزان اجازه دهد کشورشان به دست مهاجمین تصرف شود، این موضوع نقش مهم معلمان در صیانت از مرزهای ایران را می‌رساند و بدین جهت معلمین این نسل شایسته تقدیر و تمجید هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − دو =

دکمه بازگشت به بالا