مشهد

نخستین خودروی سیار ثبت تخلفات در مشهدمقدس رونمایی شد

چراغ راهنمایی و رانندگی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای مشهد گفت: نخستین خودروی سیار ثبت تخلفات در مشهدمقدس رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، هوشنگ غلام‌زاده ظهر امروز در نشست خبری رونمایی از خودروی ثبت تخلفات در مشهد اظهار داشت: در سطح کشور دومین شهری هستیم که  از چنین خودرویی برخوردار است و برنامه داریم تا با شناسایی نقاط ضعف آن در آینده پنج خودرو داشته باشیم.

وی با بیان این که عده کمی در مشهد قوانین را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: هدف از انجام این کار بحث روانی و ایمنی ترافیک است و این خودرو توانایی ثبت تخلفات، توقف در گذرگاه عابر پیاده، توقف در محل ممنوع، توقف دوبله در معابر، عبور از محل ممنوع و توقف و سد معبر در سطح یا حریم تقاطع را دارد.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای مشهد گفت: بحث روانی ترافیک را با اعمال قانون و ایمنی ترافیک با کاهش تخلفات صورت می‌گیرد. در ارتباط با تجهیزات در حوزه ترافیک کارهای خوبی صورت گرفته که تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در سال ۹۳، ۲۴۷، سال ۹۴، ۲۷۶ عدد بوده و برنامه ما در امسال تعداد ۳۱۰ دوربین است.

غلام‌زاده خاطرنشان کرد: در ارتباط با رانندگان پرخطر کارهایی خوبی صورت گرفته که تعداد آنها از ۹۸ راننده متخلف اکنون به پنج نفر رسیده است.

وی بیان کرد: بحث متوسط تخلفات رانندگی در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۸۰۴ هزار و ۲۱۱ به ۵۰۲ هزار مورد رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای مشهد گفت: در سال‌های ۹۲،۹۳،۹۴ به ترتیب ۳۵۶،۳۲۹،۲۷۵ مورد تصادف منجر به فوت داشته‌ایم و با ورود این خودرو به دنبال انضباط ترافیکی هستیم.

غلام‌زاده اظهار داشت: شهرداری مشهد در خدمات‌رسانی به زائرین پیاده در حوزه حمل ونقل فعالیت دارد که تعداد اتوبوس‌ها را که در سال گذشته ۱۵۰ دستگاه بود را به ۲۰۰ دستگاه در سال جاری رسانده‌ایم. این اتوبوس‌ها از مرز عبور کرده و در مسیر شوملی به نجف خدمت‌رسانی می‌کنند.

سید مهدی امامی میبدی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک مشهد نیز گفت: این خودرو توسط کارشناسان بومی در استان تجهیز شده و نقاط ضعف خودروی تهران را برطرف کرده‌ است. این خودرو عکس‌های خود را از روبرو می‌گیرد تا در صورت اظهارات راننده توان پاسخگویی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: کارایی این خودرو حدود ده برابر یک نیروی انسانی است و تجهیز شدن آن ۶۵ میلیون تومان هرینه در بردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا