مشهد

نرخ بهره برای تولید در حوزه صنعت و معدن گران است

گرمابی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بهره برای تولید در حوزه صنعت و معدن گران است اگرچه مقداری بهبود پیدا کرده اما هنوز جزو بالاترین نرخ‌ها است.

حمید گرمابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی خصوصی‌سازی است زیرا بخش خصوصی با مشکلات بهتر کنار می‌آید، همچنین در کمیسیون صنعت و معدن با نگاه خاصی که وجود دارد مشکلات مطرح و جمع بندی می‌شود و هدف اصلی این است که مشکلات را از سر راه بخش خصوصی برداریم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی صنعت و معدن مناسب نیست، خاطرنشان کرد: صنعت فعلی با ظرفیت زیر 50 درصد در حال فعالیت است و تحریم‌ها نیز تاثیرات زیادی بر این حوزه داشته و باید دولت و وزارتخانه‌ها همکاری کنند تا به تدریج با اجرای اصل 44 به بخش خصوصی واقعی بیفزاییم و از دولتی کم کنیم.

وی با بیان اینکه صنعت نیاز به کمک بیشتر برای خروج از رکود دارد، افزود: در راستای کمک به صنعت برای خروج از رکود باید چتر مالیاتی گسترده‌تر شود و نرخ‌های مالیات کارمندان و تولیدکنندگان کاهش یابد و مالیات بین همه صنوف عادلانه تقسیم شود.

گرمابی ادامه داد: نرخ بهره برای تولید در حوزه صنعت و معدن گران است اگرچه مقداری بهبود پیدا کرده اما هنوز جزو بالاترین نرخ‌ها است، همچنین باید با سایر کشورها در صادرات رقابت کنیم که برای این امر باید هزینه‌ها پایین بیاید.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط رکود بیمه‌ها باید سهم تولید کنندگان را کاهش دهند، یکی از مشکلات در حوزه صنعت بهینه سازی تکنولوژی جدید است زیرا کار کردن با ماشین آلات قدیمی انرژی بیشتری مصرف می‌کند و اگر دولت و بانک‌ها در تامین سرمایه کمک کنند و تحریم‌ها نیز رفع شود وضعیت بهتری در صنعت داریم.

وی با بیان اینکه همه واحدهای صنعتی باید به سمت بهینه سازی مصرف انرژی بروند، افزود: اصل 44 قانون اساسی که مربوط به خصوصی سازی است خوب اجرا نشده و امیدواریم با واگذاری به قیمت واقعی به بخش خصوصی و استفاده از توانمندی های این بخش شاهد شکوفایی صنعت باشیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دیدگاه نمایندگان مجلس این است که اختیارات استان ها باید افزایش یابد زیرا هر استان بهتر در جریان هزینه ها و منابع خودش است.

گرمابی با اشاره به اهمیت صنعت و معدن در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: برای خروج از رکود در حوزه صنعت و معدن راهکارهایی مانند کاهش مشکلات بانکی و تقویت سرمایه گذاری داخلی و خارجی با رعایت مباحث مربوط به در آمد های نفتی وجود دارد، زیرا برای سرمایه گذاری باید نرخ ارز حقیقی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 3 =

دکمه بازگشت به بالا