خراسان

نرخ رشد بودجه در خراسان رضوی کمتر از بودجه کلی کشور است

رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: نرخ رشد لایحه بودجه حدود ۱۰ درصد بوده که نرخ رشد بودجه در خراسان رضوی کمتر از این میزان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید کمال تقوی نژاد دقایقی پیش در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی خراسان رضوی با ابراز خرسندی نسبت به ایجاد تعامل خوب میان دولت و بخش خصوصی عنوان کرد: در جلسه شورای گفت‌وگو مرحله قبل، مطالبی از سوی فعالان اقتصادی مطرح شد و ما بررسی‌هایی انجام دادیم و با توجه به در اختیار داشتن چارچوب قانونی عمل می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دو دستورالعمل از سوی مسؤولان خراسان رضوی به کل کشور ابلاغ شد اضافه کرد: یکی از آن‌ها صدور پیش فاکتور برای برخی از واحدها از سوی بانک‌ها است که در گذشته شامل دریافت مالیات می‌شد اما در حال حاضر مالیات گرفته نمی‌شود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها مالیات سهم قابل توجهی در تولید غیرنفتی دارند، گفت: دولت حدود ۵۰ درصد بودجه را از خارج از کشور کسب کرده است.

تقوی نژاد بیان کرد: نرخ رشد لایحه بودجه حدود ۱۰ درصد بوده که نرخ رشد بودجه در خراسان رضوی کمتر از این میزان است.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی به عمد از ارائه اظهارنامه مالیاتی خودداری کرد بی‌تردید نمی‌تواند از هیچ‌کدام از تخفیف‌ها برخوردار باشد، متذکر شد: در این راستا، صادرکنندگانی که به صورت صددرصد صادرات داشتند از پرداخت مالیات معاف هستند.

رئیس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به اینکه در دوره رکود و رونق، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی باید بدانند که ما قوانین را اجرا می‌کنیم یادآور شد: در حال حاضر اجرای طرح جامع نتایج خوبی همچون شناسایی ۳۰۰ هزار واحد اقتصادی که مالیات پرداخت نمی‌کردند، داشته است.

تقوی نژاد با بیان اینکه قانون مستقیم به ما این اجازه را داده است که به پنج سال پیش بازگردیم و در صورت تخلف فعالان اقتصادی در حوزه پرداخت مالیات، برای آن‌ها جریمه سنگین مالیاتی در نظر بگیریم.

وی عدالت را محور همه فعالیت‌ها و اجرای قانون مالیاتی در کشور برشمرد و بیان کرد: تقسیط مالیات در راستای کمک به واحدهای تولیدی و بخش خصوصی از جمله برنامه‌های سازمان مالیاتی کشور محسوب می‌شود.

رئیس سازمان مالیاتی کشور افزود: تخلف برخی از متخلفان بدون امکان بخشودگی است اما اگر تا پایان امسال برای پرداخت مالیات از سوی فعالان عرصه اقتصادی اقدام کنند، شامل تقسیط و تخفیف‌ها می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا