مشهد

نصب سیستم پرداخت الکترونیکی کرایه در تاکسی‌های مشهد

resized_MASHHAD-TAXIjpg

راه‌اندازی سامانه جامع به منظور تمدید پروانه، نظارت و بازرسی و…، سامانه حمایت جهت ارائه خدمات رفاهی، آموزشی، بهداشتی و راه‌اندازی شبکه تلگرام «تاکسی سلام» از جمله اقدامات انجام شده در حوزه هوشمندسازی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از نصب سیستم پرداخت الکترونیکی کرایه در تاکسی‌های مشهد به صورت پایلوت طی ماه جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، سید مهدی علوی‌مقدم در حاشیه نمایشگاه خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک که در محل نمایشگاه بین‌المللی در حال برگزاری است، بیان کرد: یکی از برنامه‌های ویژه این سازمان راه‌اندازی پرداخت الکترونیکی بهای تاکسی در مشهد است که این موضوع بعد از ۸ سال پیگیری در شهرداری به نتیجه رسیده است.
وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر قرارداد این پروژه منعقد شده و ظرف ماه جاری این تجهیزات در تعدادی از تاکسی‌ها به صورت پایلوت نصب خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: تا پایان سال جاری نیز تمام تاکسی‌های شهر مشهد به این سیستم مجهز خواهد شد.
علوی‌مقدم به ویژگی سیستم پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌ها اشاره کرد و گفت: مسافران با استفاده از این سیستم می‌توانند توسط کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب و من‌کارت خود بهای تاکسی را پرداخت کنند.
وی اضافه کرد: همچنین در این سامانه سیستم مدیریت اعزام و سیستم محاسبه نرخ نیز گنجانده شده است.
راه‌اندازی تاکسی ویژه معلولان در مشهد در آینده‌ای نزدیک
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد به هدف‌گذاری‌های سال جاری این سازمان اشاره کرد و افزود: اولین هدف‌گذاری سال جاری، راه‌اندازی تاکسی گردشگری است.

علوی‌مقدم تصریح کرد: همچنین جهت ارائه سرویس توانیابان و معلولان نیز قراردادی به منظور استفاده از تاکسی‌های ون مخصوص منعقد شده که به زودی عملیاتی خواهد شد.
وی بیان کرد: ارائه سرویس‌های ویژه مانند بانوان، VIP و… و همچنین استفاده از تاکسی‌های آریو و هایس در ناوگان به منظور تنوع از دیگر هدف‌گذاری‌های سال جاری است.
پیگیری ویژه به منظور آغاز نوسازی تاکسی در سال جاری
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در خصوص نوسازی ناوگان نیز گفت: سازمان تاکسیرانی مشهد یکی از موفق‌ترین سازمان‌ها در زمینه نوسازی ناوگان است به گونه‌های که طی ۲ سال گذشته، ۴۷۰۰ دستگاه تاکسی نو به چرخه فعالیت وارد و ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده را از رده خارج شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به جهت وجود اختلاف بین خودروساز و بانک‌ها نزدیک به ۲ ماه است که نوسازی تاکسی‌ها متوقف شده لذا شهردار مشهد با وزارت کشور مکاتباتی در این خصوص انجام داده که امیدواریم با پیگیری‌های مستمر نوسازی در سال جاری ادامه پیدا کند.
رشد ۴۰۰ درصدی آموزش به تاکسیرانان مشهدی
علوی‌مقدم در ادامه به برگزاری برنامه‌های آموزش و ارتقای هویتی و فرهنگی تاکسیرانان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مجموعه تاکسیرانی ارتباط مستقیمی با مردم دارد و نیاز دارد جهت تکریم شهروندان و زائران سطح آموزش تاکسیرانان را ارتقاء دهد لذا در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی دقیقی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش به تاکسیرانان، ۴۰۰ درصد رشده داشته است، عنوان کرد: از جمله مباحث مهم آموزشی فرهنگ میزبانی و آموزش زبان‌های عربی و انگلیسی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: اگر تاکسیرانان بتوانند در فضای رقابتی تاکسی‌های اینترنتی، خدمات خود را ارتقاء دهند قطعا شهروندان مانند گذشته به تاکسی‌های زرد و رسمی اعتماد خواهند کرد.
ضابطه‌مند سازی فرآیندهای سازمان تاکسیرانی
وی در خصوص هوشمندسازی در سازمان تاکسیرانی گفت: راه‌اندازی سامانه جامع به منظور تمدید پروانه، نظارت و بازرسی و…، سامانه حمایت جهت ارائه خدمات رفاهی، آموزشی، بهداشتی و راه‌اندازی شبکه تلگرام «تاکسی سلام» از جمله اقدامات انجام شده در حوزه هوشمندسازی است.

علوی‌مقدم خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر تمامی فرآیندهای سازمان از جمله حوزه انضباطی، انتخاب شرکت‌ها، اعزام تاکسی‌ها، صدور پروانه و… ضابطه‌مند شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا