مشهد

نصب ۱۶۰ المان فاخر هنری در شهر مشهد/ آماده‌سازی ۲۰ مرکز اسکان زائران امام رضا(ع) در نوروز ۹۶

شهردار مشهد از نصب ۱۶۰ المان فاخر هنری و آماده‌سازی ۲۰ مرکز اسکان موقت و اضطراری در نوروز ۹۶ برای زائران امام رضا(ع) خبر داد.
نصب 160 المان فاخر هنری در شهر مشهد/ آماده‌سازی 20 مرکز اسکان زائران امام رضا(ع) در نوروز 96

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه سال اقدام و عمل سال مبارکی برای همه ما بود، گفت: شهرداری مشهد در مقام اقدام و عمل طی سال جاری در بین تمام دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها به شهادت آمار اقدامات ارزنده‌ای را تبدیل به عملیات کردند.
وی افزود: در سال جاری پروژه‌های عمرانی بدون درنگ و کاستی اجرا شد و منابع موردنیاز را تامین کردیم تا پروژه‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله پارکینگ، فضای سبز، ساماندهی کال‌ها و رودخانه‌ها، احداث کارخانه بازیافت، پذیرش و تفکیک، معابر، پیاده‌روها و نوسازی بافت‎های فرسوده اجرایی شود.
شهردار مشهد ادامه داد: بیت‌الغزل پروژه‌های بزرگ شهرداری مشهد که امسال به بهره‌برداری رسید، فاز نخست خط ۲ قطارشهری مشهد است.
مرتضوی با اشاره به پرداخت به موقع حق و حقوقات پیمانکاران شهرداری تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری مشهد در پرداخت‌ها نیز یکی از خوشنام‌ترین دستگاه‌ها است به گونه‌ای که در حال حاضر کمترین بدهی را به پیمانکارها داریم و همچنین تمام حقوق، مزایا و عیدی پرداخت شده است.
شهرتکانی مشهد برای نوروز ۹۶
وی در ادامه به بخشی از برنامه‌های شهرداری در آماده‌سازی شهر به منظور استقبال از بهار ۹۶ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شهرداری مشهد هر سال در طلیعه نوروز و پیشنوار نوروز شهرتکانی دارد و همکاران ما در جای جای شهر مشغول آماده‌سازی فضای شهری برای پذیرایی از زائران امام هشتم(ع) هستند.

شهردار مشهد اضافه کرد: اقدامات شهرداری مشهد در حوزه‌های مختلف از جمله رنگ‌آمیزی، ساماندهی آسفالت‌ معابر شهر، نظافت سطح شهر، گل‌آرایی و زیباسازی همچنین بسترسازی مناسب برای اسکان زائران در حال انجام است.
مرتضوی در خصوص نصب المان‌های هنری در سطح شهر بیان کرد: در طرح استقبال از بهار ۹۶ علاوه بر المان‌های نوروز سال گذشته، ۱۶۰ المان فاخر هنری در میادین و معابر پر رفت و آمد شهری نصب خواهد شد.
وی افزود: همچنین در حوزه زیباسازی فضاسازی شهری، ۴۰ دیوار سطح شهر نقاشی دیواری سطح یک و ۵۰ هزار مترمربع از دیوارهای دیگر نیز نقاشی سطح ۲ و ۳ اجرا می‌شود؛ در کنار آن فضاسازی شهری با پرده‌های الوان در معابر و تقاطع‌های غیرهمسطح شهر نیز انجام خواهد شد.
شهردار مشهد به اقدامات شهرداری مشهد در حوزه فضای سبز اشاره کرد و گفت: در ابن بخش نیز ۷۷۷ المان فضای سبز و ۸۹ المان ترکیبی و حلقوی آماده‌سازی و نصب خواهد شد.
مرتضوی ادامه داد: همچنین جانمایی ۳۶۴۷ گل جای و فلاورباکس، کاشت ۴۵۴۵ گل پیازی و در کنار آن کاشت بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار گل در سطح شهر از دیگر اقدامات است.
برنامه‌ریزی ویژه شهرداری برای اسکان زائران نوروزی
وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات در حوزه برنامه‌های استقبال از بهار ۹۶ می‌توان به اعمال محدودیت صدور مجوز در سامانه حفاری از اول اسفند‌ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۶، هماهنگی و نظارت بر اتمام مرمت و جمع‌آوری گارگاه‌های حفاری، پاک‌‎سازی حاشیه مبادی ورودی شهر تا ۱۰ کیلومتر، شست و شوی ویژه معابر اصلی به خصوص معابر منتهی به حرم مطهر رضوی، پاکسازی ۲ میلیون مترمربع از اراضی بایر سطح شهر، فعالیت ۳ شیفت ۴۵۰ نفر از پاکبانان در معابر اطراف حرم مطهر رضوی و ممانعت ار چادرخوابی و تکدی‌گری اشاره کرد.

شهردار مشهد به بسترسازی اسکان زائران در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در این بخش ۷ مرکز اسکان با ظرفیت نصب ۲۶۵۰ چادر آماده‌سازی شده است.
مرتضوی ادامه داد: همچنین ۲ مرکز اسکان موقت با ۴۲۵۰ نفر و ۱۱ مرکز اسکان موقت اضطراری با ظرفیت ۳۱۰۰ نفر نیز آماده شده است.
وی بیان کرد: در کنار آن ۴ پایگاه راهنمای زائر ۲۴ ساعته و ۲۲ پایگاه ۱۲ ساعته در سطح شهر فعال خواهد شد.
شهردار مشهد عنوان کرد: خدمات‌رسانی ۲۴ ساعته تلفن ملی راهنمایی زائر، آموزش زبان خارجی به ۲۵۰ راننده تاکسی و پاسخگویی ۲۴ ساعته مرکز ۱۳۷ به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی از دیگر اقدامات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =

دکمه بازگشت به بالا