خراسان

نفوذ غربالگری شنوایی در خراسان رضوی ۸۰ درصد است

شنوایی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: میزان نفوذ غربالگری شنوایی در خراسان رضوی حدود ۸۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس حمیدرضا پوریوسف ظهر امروز در پنجمین سمپوزیوم ناشنوایان که در هتل میثاق برگزار شد، اظهار داشت: میانگین غربالگری  در استان خراسان رضوی در حدود 80 درصد است که از میانگین کشوری 5 درصد بالاتر  بوده و تلاش برای افزایش این میزان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حوزه خدمات رسانی به ناشنوایان وجود دارد فرهنگ غلط این حوزه بوده که باید مورد واکاوی قرار گیرد در واقع اقداماتی که برای فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد تأثیر به سزایی در غربالگری به موقع داشته و احتمال درمان افراد را بالا می‌برد.

در ادامه این مراسم علی جعفری دبیر علمی پنجمین سمپوزیوم ناشنوایی با اشاره به اینکه 4 دوره گذشته این همایش در تهران برگزار شده است، اظهار داشت: 50 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که همه آنها توسط متخصصان امر مورد بررسی قرار گرفت و 15 عدد از آنها انتخاب و به عنوان مقاله اصلی در اقلب سخنرانی به شرکت کنندگان ارائه داده می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین 2 پنل در مورد کاشت حلزون و توانبخشی در نظر گرفته شده و 4 کارگاه نیز در حاشیه برقرار شده و همچنین 20 عدد از مقالات نیز در قالب پوستر نمایه شده است.

دبیر علمی پنجمین سمپوزیوم ناشنوایی با اشاره به برگزاری این دوره از همایش‌ در مشهد مقدس، خاطرنشان کرد: امید می‌رود در ذیل حمایت‌های امام رضا (ع) ثمرات این دوره بیش از دوره‌های قبلی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا