موفقیت

نقش اولویت بندی در انجام کارها برای رسیدن به موفقیت

785

قانون اولویت ها

بدترین نوع استفاده از زمان مربوط به شرایطی است که شما کار اشتباهی را به خوبی انجام دهید. یعنی وقت خود را صرف انجام کاری بکنید که در اولویت قرار ندارد.

طبق اصل پارتو بیان می‌کند که ۸۰ درصد رخدادها از ۲۰ درصد دلایل بوجود می‌آید. این بدان معناست که اگر شما در لیست خود 10 کار را برای انجام داشته باشید، دو تا از آن ها ارزش بیشتری نسبت به هشت تای باقی مانده دارند.

برای رسیدن به موفقیت های بزرگ باید سعی کنید تمرکزتان روی تعداد اندکی از کارها (که برای زندگی و آینده شما ارزشمندتر هستند) بگذارید.

تعیین دست آوردها

ارزش هر چیزی در اولویت بندی را پتانسیل و دست آورد آن چیز مشخص می کند. در حقیقت مساله مهم دست آوردی است که از انجام یا عدم انجام یک فعالیت بدست می آید. یقینا برخی از مسائل در زندگی شخصی و حرفه ای شما دست آوردهای بزرگی خواند داشت و برخی کمترین تاثیر را بر روی آن خواهند گذاشت. پس همیشه، قبل از شروع برای اینکه اولویت بندی مناسبی را انجام دهید، به دست آورد کاری که قرار است انجام دهید نیز توجه کنید.

از خود این سوال مهم را بپرسید

پیوسته این سوال را از خود بپرسید: در حال حاضر بهترین استفاده ای که از زمانم می توانم بکنم چیست؟ پاسخ تان هرچه که باشد روی انجام آن کار تمرکز کنید. توانایی شما در نظم دادن به افکارتان برای انجام کارها مهم اما اندکی که بیشترین تاثیر را در پیشرفت شما دارند، شما را قادر خواهد ساخت تا غیرممکن ها را ممکن کنید.

تمرین عملی

در ادامه این مطلب دو راه برای عملی کردن سریع این ایده ها به شما معرفی می کنیم:

  • ابتدا لیستی از هر آنچه که باید برای کارتان انجام دهید تهیه کنید. حال لیست تهیه شده را تجزیه و تحلیل کنید و از میان موارد موجود در آن، سه تا پنج مورد که مهم تر هستند را انتخاب کنید.
  • تصور کنید که اگر کارتان را با نهایت اولویت بندی انجام دهید و بهترین استفاده را از زمان بکنید در پایان ماه مبلغ هنگفتی به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد. در این صورت چه تغییری در رفتارتان خواهید داد؟ چه کاری متفاوتی در این شرایط انجام خواهید داد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا