ایران

نقص فنی هواپیما پرواز مشهد- اراک را لغو کرد

مدیر فرودگاه اراک علت ابطال پرواز مشهد اراک و اراک به مشهد را نقص فنی در موتور هواپیما در شهر مشهد عنوان کرد.

رحیم حسین نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص علت ابطال پرواز مشهد- اراک و اراک- مشهد گفت: هواپیمای یاد شده در اوایل حرکت به سمت اراک دچار مشکل شده و به مشهد بازگشته و فرود می‌آید. متاسفانه مشکل ایجاد شده حل نمی‌شود و از آنجاکه هواپیما جایگزین نداشت، پرواز باطل می‌شود .

وی تصریح کرد: این مسئله باعث معطلی مسافران پرواز اراک مشهد شد. در نتیجه با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد مسافرانی که تمایل به استفاده از پرواز تهران به مشهد را دارند، با اتوبوس به تهران عازم شوند. در خصوص تعیین تکلیف مسافران مشهد نیز اطلاعی در دست نداریم.

حسین نسب اظهار کرد: نقص فنی یک اتفاق است، هواپیما در شرایط مختلف احتمال دارد دچار نقص فنی شود و فرقی نمی‌کند در حال پرواز باشد یا نباشد. نقص به یکباره اتفاق می‌افتد. نقص فنی این هواپیما در مشهد به گونه‌ای بود که نمی‌توانست به پرواز ادامه دهد و به اراک بازگردد از این رو همان لحظه که پرواز کرد مجددا به فرودگاه بازگشت .

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ حادثه‌ای پیش نیامده و همه مسافران در سلامت به سر می‌برند، افزود: اولین پرواز مشهد به اراک بعد از این مورد، روز سه شنبه هفته جاری خواهد بود. پرواز مذکور ساعت ۸:۴۵ از مشهد بلند شده و ساعت ۱۰:۱۵ در اراک فرود می‌آید و ساعت ۱۱ به سمت مشهد پرواز خواهد کرد .

مدیر فرودگاه اراک گفت: به دلیل تعداد کم هواپیما در چنین مواردی جایگزین برای پروازهای دچار مشکل شده وجود ندارد .

وی با بیان اینکه مشکل هواپیمای مذکور در دست رفع است. چنین اتفاقاتی باعث می‌شود همه پروازها تحت‌آلشعاع قرار ‌گیرند.

وی در خصوص ایمنی هواپیماها گفت: در ایران و جهان هر هواپیمایی اگر به استانداردهای تعریف شده نرسد هیچگاه پرواز نمی‌کند. خلبان‌ها چک‌لیست‌هایی دارند که براساس آن تمامی استانداردهای هواپیما باید تایید شود و در صورت تایید نشدن سلامت هواپیما توسط مهندس پرواز، هواپیما از زمین بلند نمی‌شود .

حسین‌نسب گفت: مهندس پرواز هر روز همه موارد را چک می‌کند و فرقی نمی‌کند که هواپیما نو باشد یا قدیمی .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نوزده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا